زمان : 23 Shahrivar 1385 - 00:34
شناسه : 2804
بازدید : 829
صبح امروز و در راس يک هيات عاليرتبه؛ رئيس جمهور تهران را به مقصد سنگال ترک کرد صبح امروز و در راس يک هيات عاليرتبه؛ رئيس جمهور تهران را به مقصد سنگال ترک کرد



محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران صبح امروز به منظور ديدار با عبدالله واد رئيس جمهوري کشور آفريقايي سنگال، تهران را به قصد "داکار" پايتخت اين کشور ترک کرد.

محمود احمدي نژاد که صبح امروز براي سفر به سنگال، کوبا، ونزوئلا و نيويورک تهران را به مقصد سنگال ترک کرد، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: در طول اين سفر ديدارهاي دو جانبه و شرکت در سه سازمان بين المللي را خواهيم داشت. وي با اشاره به سفر به سنگال روابط ايران و اين کشور را روابط صميمي و رو به گسترش دانست و افزود: زمينه هاي فراواني براي همکاري هاي دو کشور وجود دارد و کارهاي فرواني در عرصه هاي بين المللي را در دستور کار داريم و با توجه به موافقت نامه هاي فراواني که مدتي پيش با رئيس جمهور سنگال انجام شده است فعاليت هاي خود را گسترش خواهيم داد.

احمدي نژاد به دومين سفر خود به کوبا اشاره کرد و اظهار داشت: نشست هاي اقتصادي در اين کشور انجام مي شود و مروري بر فعاليت هاي دو جانبه خواهيم داشت و در سفر به کوبا رياست دوره بعدي گروه 15 به ايران سپرده خواهد شد.

وي ادامه داد: نشست غير متعهدها نيز در کوبا انجام خواهد شد که روح جديدي را به اين گروه خواهد داد.

رئيس جمهور با اشاره به همکاري هاي مشترک ايران و کوبا خصوصا در زمينه هاي علمي و پزشکي تصريح کرد: کوبا زمينه هاي آغاز همکاري هاي جديدي را فراهم کرده که موفقتنامه هايي نيز در اين زمينه ها در اين کشور به امضا خواهد رسيد.

احمدي نژاد در ادامه تشريح اهداف اين سفر به روابط رو به گسترش ايران و ونزوئلا در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي اشاره کرد و گفت: در سفر به ونزوئلا ديدارهاي دو جانبه خواهيم داشت و پروژه هاي فراواني که بين دو کشور وجود دارد نيز مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

وي به حضور خود در نيويورک و به شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: ديدار با سران کشورها و سخنراني در مجمع عمومي براي تشريح مواضع ملت ايران در مورد مسائل مهم جهاني از برنامه هاي سفر به نيويورک است.

گفتني است، در اين سفر وزير دادگستري، وزير صنايع و تعدادي از نمايندگان مجلس رئيس جمهور را همراهي مي کنند.

             يزدفردا