زمان : 08 Azar 1389 - 19:13
شناسه : 27921
بازدید : 3503
سعيدلو: 150سکه ومسکن به طلایی های آسیااهدا می شود سعيدلو: 150سکه ومسکن به طلایی های آسیااهدا می شود

سعيدلو:

150سکه ومسکن به طلایی های آسیااهدا می شود


یزدفردا "سعیدلوگفت: با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور به امور جوانان به ویژه در زمینه ورزش و برنامه ریزی هایی که از دولت نهم انجام شده بود و به ویژه عملی شدن اعتبار یک درصدی اختصاص بودجه به ورزش، شاهد موفقیت ورزشی کشورمان در بازیهای اخیر بودیم.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی از اهدای 150 سکه و تامین مسکن برای افراد اول مسابقات آسیایی گوانگجو خبر داد.
علی سعیدلو پس از جلسه دیشب هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره این دوره از بازیهای آسیایی گفت: با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور به امور جوانان به ویژه در زمینه ورزش و برنامه ریزی هایی که از دولت نهم انجام شده بود و به ویژه عملی شدن اعتبار یک درصدی اختصاص بودجه به ورزش، شاهد موفقیت ورزشی کشورمان در بازیهای اخیر بودیم.
وی افزود: البته همراهی های نزدیکی که سازمان تربیت بدنی با فدراسیونها، ادارات کل و هیئت های ورزشی استانها نیز داشت باعث شد شور و نشاط و آمادگی برای بازیهای آسیایی فراهم شود.
سعیدلو با اشاره به قهرمانی های ورزشکاران در طول سال در سطح آسیا و دنیا گفت: این قهرمانی ها همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در بازی های آسیایی نمود یافت.
وی با بیان اینکه در این دوره از بازیها پیام صلح، دوستی و محبت میان همه آسیایی ها موج می زد، افزود: همان طور که نمایندگان مجلس از ورزشکاران تقدیر کردند ما هم از همه آنها به ویژه خانواده و مربیانشان تشکر می کنیم.
سعیدلو ابراز امیدواری کرد دولت بتواند در ادامه کار از ورزشکاران حمایت و امکانات لازم را برای آنها فراهم کند تا این اتفاقات خوب ادامه یابد. معاون رئیس جمهور افتخارآفرینی های اخیر در بازی های آسیایی را باعث غرور و افتخار ملی، شادی مردم و امیدواری جوانان به آینده دانست.
سعیدلو در پاسخ به این سوال که آیا بودجه لازم برای پاداش قهرمانان تامین شده است گفت: در این باره نگرانی هایی وجود داشت که با کمک همه فدراسیون ها توانستیم آیین نامه ای تنظیم کنیم که از چندین ماه قبل ابلاغ و حتی درباره برخی بازیهای آسیایی و جهانی پیش از بازی های گوانگجو اجرا شد.
وی ادامه داد: در مورد بازیهای آسیایی گوانگجو به هر قهرمانی که طلا گرفته است 150 سکه تقدیم می کنیم و برای افراد صاحب مدال نقره و برنز نیز این هدیه به نسبت کمتر می شود.
سعیدلو افزود: اگر این افتخارآفرینی ها در تیم های گروهی هم باشد به تعداد افراد تیم با همین نسبت جایزه می دهیم.
وی گفت: کار ویژه ای هم که توانستیم انجام دهیم این است که برای تعدادی که ملی و قهرمان آسیا می شوند مسکن تامین خواهیم کرد.
رئیس سازمان تربیت بدنی درباره بازیهای جام ملتهای آسیا (فوتبال) نیز اظهار داشت: در این باره برنامه ریزی کاملی شده است و اگر عنوانی کسب شود به آن جایزه تعلق می گیرد. سعیدلو افزود: قبل از جام آسیایی تیم امید مسابقات انتخابی برای المپیک داریم.
وی گفت: تلاش می کنیم که به دانش، فنون روز و مربیهای خوب مجهز شویم. معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال در بازیهای جام ملت های آسیا رتبه بالایی کسب کند.


یزدفردا