زمان : 04 Azar 1389 - 23:37
شناسه : 27802
بازدید : 4991
سخنگوي طرح تحول اقتصادي کشوردر یزد:  پولي که در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها به مردم داده مي شود، بيشتر از ميزاني است که مردم هزينه مي کنند سخنگوي طرح تحول اقتصادي کشوردر یزد: پولي که در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها به مردم داده مي شود، بيشتر از ميزاني است که مردم هزينه مي کنند

سخنگوي طرح تحول اقتصادي کشوردر یزد:

 پولي که در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها به مردم داده مي شود، بيشتر از ميزاني است که مردم هزينه مي کنند

یزدفردا "معاون وزير اقتصاد و سخنگوي طرح تحول اقتصادي کشورگفت: هدفمند سازي يارانه ها، توزيع درآمد در جامعه را تغيير مي دهد.
به گزارش یزدفردا،"فرزين" در گردهمائي مديران، فرمانداران، بخشداران و دهياران استان که به منظور تشريح اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها در تالار معلم مرکز تربيت معلم شهيد پاکنژاد يزد، برگزار شد، اظهار داشت: اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها ، کاهش قابل توجه فقر در 5 دهک پائين اقتصادي جامعه را به دنبال دارد.
وي افزود: در آينده ، افراد تحت پوشش کميته امداد، بهزيستي و اهالي مناطق محروم به مورد حمايت بيشتري قرار مي گيرند.
معاون وزير اقتصاد و دارائي تصريح کرد؛ هدفمند کردن يارانه ها به معناي حذف يارانه ها نيست، بلکه در اين قانون تنها روش پرداخت يارانه ها تغيير مي کند.
فرزين خاطرنشان ساخت: پولي که در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها به مردم داده مي شود، بيشتر از ميزاني است که مردم هزينه مي کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، از آمادگي کامل دولت براي اجراي اين قانون خبر داد.
فرزين همچنين گفت: امکان برداشت يارانه هاي واريز شده به صورت کامل و از همان روز اول اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها وجود دارد.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي کشور، تغيير رفتار توليد کننده در راستاي تغيير تکنولوژي و جبران افزايش قيمت تمام شده را دو منطق بسته هاي حمايت از توليد دانست.
اين مقام مسئول، مهم ترين هدف ، هدفمند کردن يارانه ها را بسط و گسترش عدالت در جامعه اعلام کرد.
فرزين در ادامه ضرورت تقويت نظام کنترل بازار در راستاي تنظيم بازار را يادآور شد.
استاندار يزد نيز در اين گردهمائي گفت: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، قطعا عدالت اجتماعي را به دنبال دارد.
"محمد رضا فلاح زاده" با بيان اينکه رقابت بين توليد کنندگان داخلي و خارجي و افزايش بهره وري در بخش توليد از تاثيرات مهم اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها است، توسعه زيرساختها و جلوگيري از قاچاق کالا به ويژه سوخت را از مهم ترين مزيتهاي اجراي اين قانون بر شمرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، افزايش بي رويه مصرف حامل هاي انرژي، عدم تعادل در برخورداري جامعه از يارانه ها، فراهم شدن زمينه قاچاق کالاهاي يارانه اي به ويژه قاچاق سوخت و کاهش رقابت در توليدات داخلي از نظر کيفيت و کميت را مشکلات عمده نظام فعلي توزيع يارانه ها در کشور دانست.
استاندار يزد سرانه مصرف گاز در ايران را 4 برابر متوسط جهاني اعلام و بر ضرورت صرفه جويي و قناعت در مصرف تاکيد کرد.
فلاح زاده تصريح کرد؛ قناعت پيشگي که از خصائل نيکوي مردم يزد و اصفهان است، مورد تاکيد اسلام قرار گرفته ، اما استعمار براي ترويج فرهنگ مصرف گرائي بين مردم، با تمسخر اين خصلت نيکو، فرهنگ قناعت پيشگي را مذموم معرفي كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به گوشه هايي از واقعه غدير، عيد سعيد غدير خم را تبريک گفت.
عالي ترين مقام اجرائي استان همچنين با تبريک هفته بسيج ، اظهار داشت: هر کس از سيره پيامبر(ص)، ائمه معصومين(ع) و ولايت فقيه پيروي کند، بسيجي است.
استاندار يزد همچنين برخي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به ويژه در بخش فرهنگ را برشمرد و از احياي ارزشهاي ديني به عنوان يکي از اين دستاوردها ياد کرد.
در اين گردهمايي، به پرسشهاي شرکت كنندگان پاسخ داده شد.

یزدفردا