زمان : 02 Azar 1389 - 22:54
شناسه : 27769
بازدید : 4272
معاون عمراني استانداردر نشست رسانه ای  :  اميدواريم در آينده نزديك، مصوبات پيشنهادي استان براي دور سوم سفر به تهران ارائه شود+گزارش تصویری معاون عمراني استانداردر نشست رسانه ای : اميدواريم در آينده نزديك، مصوبات پيشنهادي استان براي دور سوم سفر به تهران ارائه شود+گزارش تصویری

معاون عمراني استانداردر نشست رسانه ای  :

 اميدواريم در آينده نزديك، مصوبات پيشنهادي استان براي دور سوم سفر به تهران ارائه شود+گزارش تصویری


یزدفردا :نشست رسانه ای  معاون عمراني استاندار يزد با حضور اصحاب رسانه و جرايد در محل سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
سيد محمد ميرسعيدي در اين نشست باتبريك عيد بزرگ غدير خم از آن به عنوان عيد ولايت ياد كرد و گفت: اين روز يكي از مناسبتهايي است كه بايد بيش از پيش به آن پرداخته شود.
معاون عمراني استاندار يزد از عيد غدير به عنوان سند رسميت شيعه و ولايت نام برد و اظهار داشت: همگان به ويژه نسل جوان ميهن عزيز اسلامي بايد با ابعاد مختلف اين روز بزرگ آشنا شوند چرا كه توجه به اين عيد بزرگ، مي تواند در آينده مسلمانان و شيعيان تاثير گذار باشد.
ميرسعيدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وظايف حوزه عمراني استانداري يزد گفت: در حوزه عمراني، وظايفي همچون نظارت بر پروژه هاي عمراني در دستگاههاي مختلف، انجام برخي از پروژه هاي مربوط به دستگاههايي كه ماهيت اجرايي ندارند، نظارت بر جذب اعتبارات استان، شوراي فني استان، شوراي ترافيك، كميته تخصيص، مباحث مرتبط با شهرداري ها و بخش روستاها و دهياري ها و موضوعات مرتبط با مديريت بحران همچون خشكسالي و حوادث طبيعي و ... تعريف شده است كه توسط دفاتر و مديريت هاي مختلف اين حوزه پيگيري مي شود.
معاون عمراني استاندار يزد با اشاره به مصوبات سفر پر خير و بركت رهبر عظيم الشان انقلاب(مدظله العالي) و اعضاي هيات دولت به استان گفت: در اين سفرها مصوباتي در حوزه عمراني داشتيم كه اعتبارات آن به دو بخش ملي و استاني تقسيم مي شود البته مصوبات بعضي از دستگاهها نيز از اعتبارات منابع داخلي برخوردار هستند.
وي با اشاره به سفر سوم اعضاي هيات دولت به استان به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي فراهم نمودن مقدمات اين سفر پرداخت و گفت: كميته مشترك معاونت عمراني و معاونت برنامه ريزي در حال جمع بندي مصوبات پيشنهادي از سوي دستگاههاست كه اميدواريم در آينده نزديك، مصوبات پيشنهادي استان براي دور سوم سفر به تهران ارائه شود.
مير سعيدي با بيان اين كه هم اكنون 615 طرح در استان در دست اقدام است ادامه داد: از اين تعداد طرح، مجموعا تعداد 2262 پروژه در استان در حال اجرا مي باشد كه اعتبار مبادله شده براي آنهابيش از 152 ميليارد تومان است.
وي با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در كشور اظهار داشت: بر اساس تدابير انديشيده شده در زمان اجراي اين قانون در كشور، شاهد افزايش غير منطقي قيمتها نخواهيم بود.
معاون عمراني استاندار يزد با اشاره به مشكلات خشكسالي در استان يزد گفت: براساس آمار استان يزد طي 14 سال گذشته، در 10 سال، بارندگي زير نرمال داشته است. وي ادامه داد: امسال نيز تاكنون در استان يزد تقريبا بارندگي نداشته ايم.
ميرسعيدي مهم ترين بحث در اين رابطه را تامين آب شرب شهرها و روستاهاي استان عنوان كرد و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزي همكاران در شركتهاي آب و فاضلاب شهري و روستايي، تاكنون توانسته ايم آب شرب مورد نياز مردم را تامين نماييم.
ميرسعيدي از انديشيدن تدابيري براي افزايش ذخاير آب در سطح استان و امكان ذخيره سازي بيشتر خبر داد و اظهار داشت:. بازسازي شبكه هاي فرسوده و مديريت مصرف و فرهنگسازي در اين رابطه از ديگر مواردي است كه بايد در اين حوزه مدنظر قرار گيرد.
وي با اشاره به مشكلات ايجاد شده به دليل خشكسالي در بخش كشاورزي استان ادامه داد: انجام برخي طرحهاي تحقيقاتي براي كشاورزي مبتني بر گياهان كم آبخواه، گسترش و توسعه روش هاي نوين آبياري، اصلاح الگو و نوع كشت و شناسايي و كمك به قنواتي كه توان آبدهي دارند از جمله اقداماتي است كه در اين رابطه در دست اقدام مي باشد.
معاون عمراني استاندار يزد با اشاره به مشكلات بافت فرسوده شهر گفت: ارائه تسهيلات مسكن مهر براي بازسازي و بهسازي خانه هاي موجود در اين بافت، ارائه تخفيفات در هزينه پروانه شهرداري، پيش پرداخت وديعه اجاره و مساعدت در تصويب و تاييد طرحهاي ارائه شده در اين بافت از جمله مواردي است كه براي ارتقاء وضعيت بافت فرسوده استان در نظر گرفته شده است. وي خواستار اطلاع رساني بيشتر در اين رابطه به مردم شد.
ميرسعيدي با اشاره به موضوع احداث پايگاه امداد هوايي در استان اظهار داشت: براساس توافقات قبلي مقرر شده پس از ساخت آشيانه هوايي در استان، تامين بالگرد توسط هلال احمر صورت بگيرد.
وي ادامه داد: خوشبختانه ساخت آشيانه پيشرفت خوبي داشته است و بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، قول مساعد براي تامين يك دستگاه بالگرد براي استان داده شده است.
وي سپس به ارائه گزارشي از وضعيت مسكن مهر در استان پرداخت و گفت: در اين رابطه حدود 12 هزار نفر در استان داوطلب داشته ايم و بيش از 10 هزار واحد نيز قرارداد واگذاري آن توسط تعاونيها با مسكن و شهرسازي بسته شده است.
ميرسعيدي ادامه داد: بيش از 7800 واحد نيز تا پايان مهرماه سال جاري پروانه ساخت گرفته اند كه از اين ميزان، 1500 واحد مراحل سفت كاري و 225 واحد مراحل نازك كاري خود را به اتمام رسانده اند و از نظر ما مشكلي در اجراي پروژه هاي مسكن مهر وجود ندارد.
وي با اشاره به بازديدهاي متعدد مديريت ارشد استان از پروژه هاي مسكن مهر اظهار داشت: از نظر پرداخت تسهيلات بانكي و واگذاري زمين مورد نياز بر اساس مبناي اعلام شده و همچنين ساير امكاناتي كه بايد توسط دولت در اين رابطه ارائه شود، هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد و انتظار مي رود تعاوني ها و مجريان خصوصي نيز از اين شرايط نهايت استفاده را برده و ساير اقدامات لازم را به منظور اتمام هر چه سريع تر پروژه هاي مسكن مهر به عمل آورند.
وي با اشاره به نحوه خبر رساني در خصوص پروژه هاي عمراني، خواستار برقراري ارتباط دو سويه و منظم بين مسئولان و خبرنگاران شد و افزود: تلاش شده است اطلاعات مهم در خصوص پروژه هاي عمراني اطلاع رساني شود كه در اين رابطه مديران حوزه عمراني آمادگي پاسخگويي به ابهامات و سئوالات مطرح شده را دارند.
وي در پايان از تلاش ها و خدمات اصحاب رسانه و جرايد استان در انعكاس اخبار و اطلاع رساني از اقدامات و خدمات عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي قدرداني كرد.


گزارش تصویری یزدفردا :











یزدفردا