زمان : 02 Azar 1389 - 17:26
شناسه : 27754
بازدید : 5020
تورهاي گردشگري ويژه سفرهاي كوتاه به نقاط جاذب يزد تشكيل شود تورهاي گردشگري ويژه سفرهاي كوتاه به نقاط جاذب يزد تشكيل شود

تورهاي گردشگري ويژه سفرهاي كوتاه به نقاط جاذب يزد تشكيل شود


رئيس هيئت مديره انجمن صنفي هتلداران و مراكز اقامتي استان يزد گفت :لازم است موسسات گردشگري و تورهاي گردشگري براي برگزاري سفرهاي كوتاه به نقاط جاذب و ديدني استان يزد تشكيل شوند.

محمد حسين محتاج اله در گفت گو با خبرنگار ايرنا افزود: مثلا منطقه عقدا يكي از مكان‌هاي زيبا و داراي جاذبه‌هاي فراوان براي گردشگري است كه در آن كمتر به آن توجه شده است.
وي با اشاره به اينكه بسياري از مشكلات در زمينه گردشگري را مي‌توان با اطلاع‌رساني حل كرد،تصريح كرد: متاسفانه مردم استان يزد اطلاعات كافي در اين زمينه ندارند ولي مي‌توان با ساخت برنامه هاي تبليغاتي در خصوص رواج فرهنگ گردشگري تاثير بسزايي بر مردم داشت .
رئيس هيئت مديره انجمن صنفي هتلداران و مراكز اقامتي استان يزد گفت: همچنين لازم است راههاي دسترسي به مكان‌هاي گردشگري ساخته شده و امكانات و تجهيزات لازم در اين مكان‌ها ايجاد شوند.
صنعتگر برتر گردشگري كشور در ادامه با اشاره به وجود ابنيه ها و مساجد تاريخي در استان يزد تأكيد كرد: اين استان ظرفيت تبديل به مركز گردشگري اسلامي دارد و مسئولان استان مي توانند با تبليغ ،ترويج و معرفي مساجد تاريخي ،اين استان را به مركز گردشگري اسلامي در كشور و جهان معرفي نمايند.
محتاج اله با اشاره به اينكه در صورت عدم حمايت مسئولان استان، صنعت گردشگري يزد از بين مي رود، افزود: بارزترين نقطه قوت اين استان برخورداري اين منطقه از ظرفيت هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري منحصر به فردي است كه شايد نمونه آن در هيچ كجاي دنيا ديده نمي شود.
وي درادامه اظهار داشت :رونق صنعت گردشگري، بهترين راهكار كاهش نرخ بيكاري و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد در استان يزد است و اگر مسئولان استان بيش از پيش از رشد اين صنعت حمايت نكنند گردشگري يزد از بين خواهد رفت.
اين كارشناس گردشگري گفت: اگر از اين ظرفيت بخوبي استفاده شود بخش اعظمي از معضل بيكاري يزد برطرف خواهد شد.