زمان : 02 Azar 1389 - 17:18
شناسه : 27750
بازدید : 3029
سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان برگزار شد سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان با حضور کارشناسان آموزشی و پژوهشی ادارات و سازمان ها در محل سالن شهید شایق سازمان جوانان استان یزد برگزار شد.
به گزارش فائزه دهقان خبرنگار سازمان جوانان استان یزددر ابتدای این نشست " شهین اسلامی" کارشناس واحد مطالعات و تحقیقات سازمان جوانان استان یزد هدف از برگزاری این نشست را پرداختن به مقوله سلامت جوانان با توجه به آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی موجود عنوان نمود.
در ادامه "دکتر مظلومی" به تعریف دو مقوله جوان سالم و جامعه سالم اشاره نمود و گفت: جامعه سالم جامعه ای است که افراد در آن رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و آسایش داشته باشند.
وی جوان سالم را با توجه به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی تعریف نمود و اظهار داشت: اگر شخص بتواند مسائل و مشکلات را حل نماید و نسبت به مشکلات گریز نشان ندهد و تسلیم نشود از سلامت روانی برخوردار است .
وی مهمترین مشکل جوانان در اوایل سن جوانی را بحران هویت و سردرگمی عنوان کرد.
این استاد دانشگاه همچنین تاکید کرد : مطالعات صورت گرفته نشان می دهد در آینده بار بیماریهای روانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
وی ادامه داد : امروزه در جهان به مقوله سلامت معنوی نیز توجه شده است .
" دکتر مظلومی" اضافه کرد: سلامت اجتماعی نوعی از سلامتی است که جوان احساس شادابی داشته و بتواند مسئولیت های اجتماعی را قبول کند .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد در پایان گفت : تمامی ابعاد سلامتی اعم از جسمی، روانی و اجتماعی بر یکدیگر تاثیر می گذارند.