زمان : 01 Azar 1389 - 20:26
شناسه : 27736
بازدید : 4522
معرفی  MythTV  : نرم افزار رایگان ضبط تصاویر تلویزیون و ویدئو برای لینوکس معرفی MythTV : نرم افزار رایگان ضبط تصاویر تلویزیون و ویدئو برای لینوکس

معرفی  MythTV  : نرم افزار رایگان ضبط تصاویر تلویزیون و ویدئو برای لینوکس

انتخاب مطلب یزدفردا "احمد ابراهیمی :اگر دارای کارت تلویزیون بوده و یا به دنبال خرید و نصب یکی از آنها باشید، در سیستم عامل لینوکس نیز نیازمند نرم افزار راه انداز آن خواهید بود. در این صورت نرم افزار MythTV رایانه شما را به یک تلویزیون و سیستم ضبط تصاویر ویدئوئی دیجیتال تبدیل خواهد کرد.

نرم افزار MythTV کارکردی مانند TiVo یا دستگاه  Replay دارد. علاوه بر آن، بعنوان یک نرم افزار ماخذ آزاد، ویژگی های اضافی بسیار دیگری هم داشته که شما را قادر میسازد تا به کمک آنها تنظیمات و تغییرات بسیاری را روی نتیجه اعمال کنید.

در کنار کارکردهای استاندارد یک دستگاه ضبط تصاویر ویدئوئی (DVR)، مانند ضبط و پخش تصاویر بصورت برنامه ریزی شده، تعداد زیادی پلاگین نیز موجود بوده که به کاربر امکان آنرا میدهد تا ویدئوهای بیرونی را تماشا نموده، به موزیک گوش کند، عکس تماشا کند، وب گردی کند، اطلاعات هواشناسی را مرور کند،از برنامه های تلویزیون استفاده کرده و با وب کم خود در اینترنت تماس صوتی تصویری برقرار کند.

این ابزار به کاربر اجازه میدهد تا به صورت همزمان و به تعداد تیونرهای تلویزیونی موجود بر روی سیستم خود، برنامه ضبط کند. معمولا هر کارت کپچری تنها شامل یک تیونر تلویزیونی میباشند، اما بعضی کارتهای کپچر بیش از یک تیونر دارند. تماشای کانال زنده تلویزیونی سبب اشغال یک تیونر خواهد شد. در نتیجه بطور همزمان نمی توان از آن برای ضبط با کیفیت استفاده کرد، لذا اگر کاربر خواسته باشد تا تصاویر با کیفیت بالا را تماشا کنید، لازم خواهد بود تا کارت کپجری با ویژگی فوق داشته باشد.

کانالهای تلویزیونی را معمولا از طریق آنتن هوائی یا از شبکه های کابلی دریافت می دارند. یک راه برای اطلاع یافتن از شبکه هائی که در منطقه شما قابل دیدن هستند آن است که به سایت  labs.zap2it.com وارد شده و کد پستی خود را وارد کنید تا لیستی از آنها را بدست آورید. در لیست بدست آمده کانالهای دیجیتال با علامت "DT"  و کانالهای وضوح بالا را با علامت "HD" مشخص شده اند.

ذخیره برنامه های تلویزیونی نیازمند فضای ذخیره فراوان می باشد. بسته به رزولوشن و اسکیمای فشرده سازی بکار رفته، ضبط یکساعت برنامه تلویزیونی حجمی معادل ۳ تا ۵ GB را بر روی هارد دیسک رایانه اشغال خواهد نمودمنبع

یزدفردا