زمان : 01 Azar 1389 - 18:40
شناسه : 27725
بازدید : 4128
رئیس سازمان بازرگانی استان یزد: هدفمندسازی یارانه ها موجب اصلاح ساختار اقتصادی کشور می شود رئیس سازمان بازرگانی استان یزد: هدفمندسازی یارانه ها موجب اصلاح ساختار اقتصادی کشور می شود

رئیس سازمان بازرگانی استان یزد:

هدفمندسازی یارانه ها موجب اصلاح ساختار اقتصادی کشور می شود


یزدفردا "رئیس سازمان بازرگانی استان یزد با بیان اینکه 70 درصد یارانه های پرداختی را 30 درصد اقشار جامعه مصرف می کنند، گفت: هدفمندسازی یارانه ها موجب اصلاح ساختار اقتصادی کشور می شود.
 به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد مهراب اسکندری گفت: در حال حاضر 100 هزار میلیارد تومان یارانه از طرف دولت پرداخت می شود که اگر این حجم عظیم برای سرمایه گذاری استفاده شود، تحول عظیمی را در کشور ایجاد خواهد کرد. اسکندری با بیان اینکه 70 درصد یارانه ها ی پرداختی را 30 درصد اقشار جامعه مصرف می کنند، گفت: دهک دهم که به عنوان پر درآمدترین اقشار محسوب می شوند، 26 برابر بنزین، سه برابر برق، و 14 برابر گاز، نسبت به سایر مردم مصرف می کنند.
مهراب اسکندری در ادامه، روند قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را پرداخت مستقيم يارانه‌ها به مردم به جاي پرداخت آن به كالاها و خدمات عنوان كرد و افزود: دولت نمي‌خواهد يارانه‌ها را حذف كند؛ بلكه خواهان پرداخت آن به مصرف‌كننده و نه مصرف، همچنين توليدكننده و نه توليد است تا هر كس، آنطور كه خواست آن را مصرف كند، بنابراين افراد هر چقدر كه مي‌خواهند، مي‌توانند مصرف كنند درحالي كه در شرايط فعلي، هركس بيشترمصرف مي‌كرد، بيشتر از يارانه‌ها بهره مي‌برد. اسکندری با بیان اینکه اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها کار بزرگی است، بنابر این همه اقشار باید برای اجرای آن حضور داشته باشند ادامه داد: دولت انتظار ندارد كه پس از هدفمندكردن يارانه‌ها قيمت كالاها افزايش پيدا كند و از اين رو براي تمام بخش‌ها از جمله توليد،‌ حمل‌و‌نقل و اصناف بسته حمايتي درنظرگرفته است تا با كمك به اين بخش‌ها، قيمت‌ها افزايش نيابد اما كنترل و نظارت و پايش نيز لازم است تا وضعيت دچار دگرگوني نشود و انتظار مي‌رود كه اين نظارت را خود مردم انجام دهند.
رئیس سازمان بازرگانی با بیان اینکه در بازرسی ها سه محور اساسی مدنظر است، خاطرنشان کرد: محور اول نظارت به معنی پایش بازار، محور دوم، آگاهی رسانی مناسب و محور سوم مبارزه با تخلفات اقتصادی است و معتقدیم فعالان اقتصادی کار خود را به خوبی انجام می دهند.
وی تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه ها یکباره انجام نمی شود، بلکه با شیبی طی 5 سال اجرایی خواهد شد تا فشار بیهوده بر جامعه وارد نشود. در عین حال، برای بهتر اجرا شدن این کار، بسته های حمایتی در زمینه های صنعت و معدن، کشاورزی، حمل و نقل، شهرداری، بازرگانی، مدیریت بازار و اصناف نیز تعریف شده است
.

یزدفردا