زمان : 17 Aban 1389 - 18:10
شناسه : 27394
بازدید : 3036
باحضور مدیرکل ارشاد یزد: نمايشگاه تخصصي شهاب آسماني برپاشد باحضور مدیرکل ارشاد یزد: نمايشگاه تخصصي شهاب آسماني برپاشد

باحضور مدیرکل ارشاد یزد:

نمايشگاه تخصصي شهاب آسماني برپاشد

با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد استان یزد و جمعی از مسئولین وهنرمندان شهرستان صدوق نمايشگاه تخصصي شهاب آسماني در محل خانه فرهنگ و هنر رضوانشهر صدوق برپاشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در اين نمايشگاه، انواع سنگ نوشته هاي قرآني در ابعاد و اندازه هاي مختلف اثر هنرمندي 'سيدحسين پور رضوي' به نمايش گذاشته شده است.
در اين سنگ نوشته ها، سوره هاي مختلف قرآن مجيد به صورت ريز نويسي كتابت شده است.
اين نمايشگاه به مدت يك هفته با همكاري فرمانداري و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پذيراي مشتاقان آثار قرآني و هنري مي باشد.
هدف از برگزاري نمايشگاه ياد شده تجليل از هنرمندان، ترويج فرهنگ قرآن در جامعه و تشويق جوانان و نوجوانان به هنر و فراگيري قرآن اعلام شد.
امام جمعه اشكذرنیز در این مراسم خواستار حمايت از هنرمندان فعال در عرصه قرآن شد.
حجت الاسلام و المسلمين طالبيان افزود: اين كار بايد توسط دستگاههاي فرهنگي به خصوص اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان صورت گيرد.
وي با تجليل از ذوق و هنر هنرمندان در عرصه هاي مختلف به خصوص قرآن، گفت: كتابت قرآن بر روي سنگ كار هنري زيبا است كه براي ماندگاري آن بايد حمايت شود.
فرماندار صدوق هم از خلاقيت و ذوق هنري ' سيد حسين پور رضوي' هنرمند اين منطقه تجليل و بر شناسايي و معرفي آثار وي توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد.
سعيد عبداللهي آثار قرآني را داراي معنويت و جذابيت خاص توصيف كرد و افزود: كتابت ريز آيات قرآني بر روي سنگ، نيازمند تبحر و ذوق خاص و سعادتي است كه خدواند به اين هنرمند عطا كرده است.

یزدفردا