زمان : 17 Aban 1389 - 16:56
شناسه : 27390
بازدید : 12642
مهندس مقوم مدیر عامل مخابرات استان در کمتر از چند ساعت از انتشار انتقاد (کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو ؟اما از جیب چه کسی ؟؟)در یزدفردا در گفتگوی تلفنی به مطالب طرح شده  شخصا پاسخ داد مهندس مقوم مدیر عامل مخابرات استان در کمتر از چند ساعت از انتشار انتقاد (کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو ؟اما از جیب چه کسی ؟؟)در یزدفردا در گفتگوی تلفنی به مطالب طرح شده شخصا پاسخ داد

مهندس مقوم مدیر عامل مخابرات استان در کمتر از چند ساعت از انتشار انتقاد در یزدفردا به مطالب طرح شده شخصا پاسخ داد


یزد"سردبیر یزدفردا :کسانی که با مهندس مقوم از نزدیک آشنا هستند قطعا شهادت خواهند داد که مهندس مقوم مدیرعامل مخابرات استان یزد همان مهندس مقوم سالها پیش است .مقوم کارشناس مخابرات ،رئیس مخابرات شهرستان تفت،
میبد ، یزد وقائم مقام در طول سالها خدمت و در سمت های مختلف همیشه سعی کرده مقوم باشد تا رئیس یکی از تخصصی ترین ادارات دولتی استان،این ویژگی او را از خیلی از مدیران سابق و بعضا فعلی استان متمایز می نماید .
و اگر کمی با دقت تر به بدنه نیروی انسانی مخابرات نگاه کنیم قطعا شاهد حضور افراد متعهد متخصص در مجموعه ،که نشان دهنده تفکر مدیریتی ارزشی در این نهاد بوده خواهیم بود .

اما همه این موارد و صحت و سلامت نیروی انسانی در نهاد ها و ادارات دلیل بر عدم خطای تصمیم گیری در هر نهادی نخواهد بود .
شب گذشته مطلبی تحت عنوان "کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو ؟اما از جیب چه کسی ؟؟"در یزدفردا براساس قرائن و  گزارشات و انتقادات مردمی منتشر که در آن با اشاره به احداث ساختمان مرکزی مخابرات استان در میدان امام حسین یزد به مواردی در مورد تجهیز این ساختمان اشاره نموده بود که در فاصله ای چند ساعته صبح امروز مهندس مقوم در گفتگوئی تلفنی البته با روئی گشاده و پاسخگو با خبر نگار یزدفردا به موارد مطرح شده یزدفردا پاسخ داد که ضمن قدردانی ازپاسخگوئی و واکنش ناشی از تفکر اعتقاد به پاسخگو بودن در برابر رسانه و افکار عمومی ،ما حصل این گفتگو بدون هیچ داوری و یا پیش داوری منتشر می گردد .

مهندس مقوم مدیر عامل مخابرات استان یزد در گفتگو با خبر نگار یزدفردا :از توجه افکار عمومی به عملکرد ادارات و مدیران دولتی تقدیر و ضمن استقبال از انتقادات سازنده ،خود و همکاران آماده پذیرش انتقادات سازنده مردم و اصحاب قلم بوده و سعی خواهیم کرد اگر نواقصی در ارائه خدمات به مردم وجود دارد رفع و در رفع مشکلات مردمی پیش قدم باشیم .

مهندس مقوم در ادامه با اشاره به پیشینه زمین محل احداث مجموعه اداری  مخابرات استان یزد اظهار داشت :زمین موجود از زمان مدیریت های قبلی مخابرات استان حدودا سال 68-69 جهت ساخت مجموعه اداری مخابرات استان یزد در نظر گرفته شده بود ( البته در مورد تمام ادارات استان نیز همین اتفاق البته با سرعت بیشتری رخ داده است ).وی افزود:با توجه به روحیه کاری حاکم برمخابرات استان یزد که بیشتر سعی در صرفه جوئی و قناعت به داشته های خود دارند تا تجمل گرائی و در طول سالهای گذشته همه تلاش خود را صرف گسترش خدمات رسانی نموده اند تا احداث مجتمع های اداری که در مقایسه  با مجتمع های اداری استان های دیگر  این وضعیت کاملا مشهود است .و تا سال گذشته ما به صورت جدی به وضعیت رفاهی پرسنل توجه نکرده و از سال گذشته به امور رفاهی توجه خاص شده است .

مدیر عامل مخابرات در تشریح وضعیت فعلی استقرار سیستم اداری مخابرات استان اظهار داشت :مجموعه های اداری مخابرات استان در شهر یزد به صورت پراکنده می باشد به گونه ای که حوزه اداری  جنب پارک هفتم تیر خیابان آیت الله کاشانی در محل ساختمان فنی مخابرات منطقه ،حوزه نگهداری و اداری آن در مرکز شهید صدوقی ،مدیریت مرکزی مخابرات در ساختمان اداری بعد از سه راه 22 بهمن جنب پارک کوچه بیوک،یک بخش اداری در مرکز سید گل سرخ وقسمتی دیگر از اداره مرکزی هم در مرکز هفتم تیر قرار دارد .
وی در ادامه افزود:این پراکندگی موجود باعث شده تا ارباب رجوع مخابرات برای امور اداری مجبور به مراجعه به چند مرکز برای یک کار اداری بشوند .
مهندس مقوم تاکید کرد :ساختمان هائی که در حال حاضر به عنوان ساختمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد ساختمان با کابری  وطراحی اداری نبوده ومشکلات عدیده ای نیز بواسطه حضور   در مراکز فنی وجود دارد که یکی از این مشکلات، مشکل ایجاد امنیت برای قسمت های فنی است که یکی از پیش نیاز های مراکز فنی است .

وی افزود:همه این موارد به دلیل عدم وجود مکان مناسب برای استقرار مجموعه اداری اتفاق افتاده و در جهت رفع نیاز با پارتشین بندی قسمت های مختلف مراکز فنی به صورت موقت کاربری های اداری ایجاد شده است و مشکلات عدیده ایمنی دارد و از لحاظ فنی بایستی این مراکز تخلیه و تنها مورد استفاده فنی قرار گیرد .وی افزود:طراحی ساختمان های مراکز مختلف در سطح شهر یزد به صورت استاندارد برای استفاده و استقرار مراکز فنی مخابرات طراحی و ساخته شده است .

وی در مورد پیشینه تصمیم گیری برای ساخت مجموعه اداری مخابرات استان افزود:پس از تهیه زمین توسط مدیریت مخابرات استان در سال 73-74 در یک مقطع به دلیل عدم تامین اعتبار لازم تصمیم به عدم احداث گرفته شده و زمین مورد نظر به یکی از شرکت های موقوفه و خیریه وابسته به دولت واگذار شده بود و عملا از صورت اموال تملیکی مخابرات استان خارج و به شرکت مورد اشاره تحویل داده شده بود .
مهندس مقوم در ادامه خاطر نشان کرد :در زمان مدیریت قبلی مخابرات  که در سمت قائم مقام مخابرات مشغول خدمت بودیم  در صدد باز پس گیری زمین واقع در میدان امام حسین که مساحت حدود 27000متر مربع دارد نمودیم و با کمک و عنایت مسئولین استان این زمین که از لحاظ موقعیت در یکی از بهترین منطقه شهر یزد قرار دارد به مخابرات بازگردانده شد و در حال حاضر یکی از سرمایه های ارزشمند مخابرات می باشد .

وی با طرح سئوالی که آیا بازگرداندن 27000 متر زمین ارزشمند به بیت المال و دولت کاری مذموم و ناپسند بوده و یا کاری مستحق تشویق  افزود:قصد زیر سئوال بردن عملکرد دیگران را نداشته و نداریم که البته تمام مدیران مخابرات استان در طول خدمت خود تلاش در خدمت رسانی داشته و کمتر به فکر حرکت به سمت لوکس گرائی و تجمل گرائی داشته اند و بیشتر ملاک راندمان کاری و پوشش سطح ارائه خدمات به مشترکین و مردم بوده که رتبه های بدست آمده توسط همکاران من در مخابرات تائید کننده موضوع بوده و قطعا مایه افتخار استان و مجموعه مخابرات استان است .

وی در ادامه تشریح روند احداث مجتمع اداری مخابرات استان افزود :پس از بازگرداندن زمین به مخابرات با پیگیری های مستمر صورت گرفته و اخذ مجوز های لازم که با توجه به ورود به برنامه چهارم کشور کاری بس دشوار بود مخابرات توانست با طی مراحل کارشناسی و قانونی و اخذ مجوز و پروانه ساخت استارت عملیات احداث مجتمعی در خور شان کارکنان و مردم استان را بزند .

با توجه به موقعیت زمانی و نظر کارشناسی در زمان طراحی که ایده و تفکر ساخت اتاق های کوچک وانفرادی را منسوخ شده می دانستند و تفکر احداث ساختمان های اداری سالنی و باز که با پارتشین های کوتاه بخش ها مجزا شود،حاکم بود ،طراحی ساختمان مرکزی توسط مشاورین ذیصلاح انجام شد و پیمانکار برای احداث آن مشخص و کار شروع شد .و البته با تشکیل کمیته ای فنی در حین احداث نسبت به تغییر نقشه وتفکیک سالن ها به فضا های 50 تا 60 متری اقدام شد .
وی با اشاره به تصمیم مرکز مبنی بر توقف روند احداث در مقعی از زمان احداث و راه اندازی مجدد کار  افزود:در روند احداث با پیمانکار اولیه به دلیل مشکلات خاتمه پیمان داده  شدو پیمانکار صلاحیت دار جدید برای احداث انتخاب و کار به اتمام  رسید .
مدیرعامل مخابرات استان یزد در مورد هزینه احداث مجموعه مخابرات استان اظهار داشت:با وسواس ویژه ای کار احداث مجتمع مخابرات نظارت شده است و به جرآت می توان گفت ارزان قیمت ترین ساختمان اداری که در سالهای اخیر در استان ساخته شده است این ساختمان است .
وی در مورد دقت در اجرای پروژه افزود:در تمام موارد ساختمان آیتم هائی که با تورم افزایش نرخ می یافته نظیر تاسیسات و غیره در زمان مناسب خریداری شده و شامل نرخ تورم در زمان افتتاح نشود و در مورد تغییر نما هم یکی از ملاک های تغییر قیمت تمام شده بود که نمای حاضر به مراتب ارزان تر ، سبک ترو ایمن تر از نمای قبلی شد.

وی در مورد انتقاد مطرح شده اظهار داشت "متاسفانه بعضی از منتقدین به علت عدم اشراف به موضوع و عدم اطلاع از جزئیات انتقاداتی را مطرح می کنند، که البته دوستان با روحیه دلسوزی مطالبی را طرح کرده اند .

وی در مورد مواردی که پیرامون لوازم اداری مطرح شده اظهار داشت :البته در ابتدای امر ما نیز مخالف طرح این ایده بودیم که کمیته ای برای بررسی تشکیل شد و پس از بررسی شرایط موجود که نشان دهنده وجود لوازم استهلاکی در گردونه کار بود که بعضا هزینه تعمیر و نگهداری آنها بیش از خرید هم می شود و در طول چند سال گذشته به دلیل ساخت ساختمان مرکزی با مستهلک شدن آنها موافقت نشده بود تا در زمان انتقال موارد ضروری اقدام شود .
وی در ادامه افزود :از شما به عنوان یک رسانه دعوت می کنم که از وضعیت لوازم اداری اتاق مدیر عامل مخابرات بازدید کنید و به شما و مردم اطمینان می دهم که با دید بهره وری کامل از امکانات موجود نگاه شده و اعتقادی به تشریفات غیر ضرور نداشته و نداریم .
وی در ادامه افزود :کمیته ای برای بررسی وضعیت موجود کل مجموعه مخابرات استان از چند ماه قبل تشکیل و با انتقال لوازم سالم موجود به مناطق مختلف در استان براساس  نیاز مجموعه ها  در مورد تامین لوازم اداری ساختمان جدید اقدام خواهد شد .

مهندس مقوم در پایان با ذکر این نکته که یزدفردا را یکی از رسانه های تاثیر گذار و مثبت استان می دانم اظهار داشت :یزدفردا در روند حرکتی خود ثابت کرده که قصد انتقال و انعکاس واقعیات را دارد و در این راستا تلاش نموده ایم که مواردی که توسط راسانه ها به خصوص یزدفردا انعکاس می یابد بررسی و انتقادات سازنده مخاطبان را ترتیب اثر دهیم و در مواردی که نیاز به شفاف سازی دارد آماده پاسخگوئی هستیم .

یزدفردا "در پایان ضمن تقدیر مجدد از توجه شرکت مخابرات استان خصوصا رئیس روابط عمومی و مدیرعامل همیشه پاسخگوی این شرکت که بارها در طول پنج سال گذشته شاهد اقدامات موثر ایشان و همکارانشان در حل مشکلات مردمی منعکس شده در یزدفردا بوده ایم امید واریم که بتوانیم به رسالت رسانه ای خود که همانا پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بودن است جامه عمل بپوشانیم .

یا حق مستدام باشید

یزدفردا