زمان : 17 Aban 1389 - 01:16
شناسه : 27385
بازدید : 7609
کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو  ؟اما از جیب چه کسی ؟؟ کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو ؟اما از جیب چه کسی ؟؟

کت نو بخور پلو ،ساختمان مخابرات نو ،لوازم اداری نو  ؟اما از جیب چه کسی ؟؟

یزدفردا "وارده :ضرب المثلی شیرین در ادبیات فارسی است که می گوید کت نو بخور پلو  و معنی و مفهوم آن همان است که همه می دانند .
ولی جدیدا ضرب المثلی وارد ادبیات فارسی باید بشود و آن هم این است ساختمان نو ،لوازم اداری نو؟البته نه ربطی به کت دارد و نه ربطی به پلو و نه ربطی به ضرب المثل قدیمی  تنها در نو بودن مشترک است!!!

با ور ندارید این خبر را با دقت بخوانید !!
عمليات اجرايي احداث ساختمان اداري مخابرات واقع در ميدان امام حسين(ع) يزد در آخر سال 1382 آغاز شد و طبق قرارداد بايد ظرف دو سال به اتمام مي رسيده كه هنوز با گذشت 5 سال از پايان مهلت ساخت، هنوز به طور كامل به اتمام نرسيده است.

اين ساختمان كه بدون توجه به بافت فرهنگي و سنتي شهرستان يزد(به خصوص در محل احداث) ظاهراً با الگوبرداري از چند طرح غيربومي احداث شده داراي اتاق‌هايي بزرگ و غير اداري و فضاهايي پرت مي‌باشد.
در جانمايي ادارات و واحدهاي مختلف در اين ساختمان ظاهراً هيچ گونه مبنا و شاخص علمي به كار نرفته است تا جايي كه وسعت اتاق بعضي از مديران به 40 تا 50 مترمربع مي رسد و اين در حالي است كه گاهي در اتاقي با همين ابعاد، تعداد زيادي از كاركنان بايد به كار اشتغال داشته باشند.
اخيراً نيز تصميم بر آن شده كه ميز و صندلي هاي كاركنان را بفروشند و براي استقرار در ساختمان نوساز اداري ميدان امام حسين(ع)، ميز و صندلي‌هاي نو بخرند تا شكل و شمايل ساختمان شيك شود!
سئوالي كه هم اكنون بايد از مسئولين و مديران مخابرات يزد پرسيد اينست كه اصولاً با توجه به ساختمان‌هاي متعدد اداري و فني مخابراتي در سطح شهر، چه نيازي به احداث چنين ساختماني با چنين هزينه‌ي گزافي مي باشد؟ چه كسي بايد پاسخگوي خسارات ناشي از تأخير در اتمام پروژه‌ي مورد نظر باشد؟ و چرا و با مسئوليت چه كسي بايد فقط به دليل زيبا سازي، هزينه هنگفتي را براي خريد ميز و صندلي نو بر دولت و يا صاحبان سهام مخابرات تحميل نمود؟
و آیا هزینه های اینچنین در شرکت های خدماتی مبنای قیمت تمام شده خدمات و محاسبه نرخ برای مصرف کنندگان خدمات است ؟
و البته هزینه های میلیاردی در شرکت های خدماتی عرف و کم کم به قانون تبدیل شده و بیچاره مشترکین که باید به طرق مختلف هزینه های تمام شده را بپردازند و یا از طریق کمک ها و اعتبارات دولتی جبران ریخت و پاش ها و اصراف و تبذیر ها بشود و امید واریم دولت با وسواس بیشتری نسبت به هزینه کرد ادارات خدماتی کشور نگاه کند . 
امید واریم مسئولین محترم شرکت مخابرات استان موضوع را جدی تر از هزینه کرد بررسی و پاسخی قانع کننده برای افکار عمومی داشته باشند .

یزدفردا