زمان : 17 Aban 1389 - 00:52
شناسه : 27384
بازدید : 4646
وزیر تعاون در یزد:ایران نقطه موثر سیاست و اقتصاد جهان است وزیر تعاون در یزد:ایران نقطه موثر سیاست و اقتصاد جهان است

وزیر تعاون در یزد:ایران نقطه موثر سیاست و اقتصاد جهان است

وزیر تعاون در استان یزد گفت: جامعه جهانی نیازمند به ایران بوده و کشور جمهوری اسلامی ایران نقطه تاثیر گذار امور سیاسی و اقتصادی جهان است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،\" محمد عباسی\" در همایش مدیران کل تعاون استان های سراسر کشور که در سالن جلسات تالار فرهنگیان استان یزد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه (ع) و با اشاره به مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) در طول تاریخ گفت: عمده ترین درسی که ملت ها از تاریخ گرفته اند پیوند قلبی با دین خدا است که بهترین راه برای برقراری این پیوند، توجه و ارادت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) است.
وی افزود: مظلوم ترین شخصیت حال حاضر عالم امکان ذات مقدس حضرت ولی عصر( ارواحنافداه) است که برای هدایت مردم جهان آمده و جهانيان از توفيق درك حضورشان بی بهره مانده اند.
عباسی با اشاره به سرپیچی برخي از امت ها در طول تاريخ از دستورات الهی و عمل نکردن به فرامین قرآن کریم گفت: برخی با عمل نکردن به دستورات نجات بخش قرآن موجب مهجوریت آن و مظلومیت ائمه اطهار(سلام الله علیها) و بزرگان دین شده اند.
وی با تاکید بر نقش مهم و اساسی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مصلح جهان در قرن اخیر گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران زمینه آقایی و تاثیرگذاری مسلمانان در جهان را فراهم ساخت و نمونه بارز آن موفقیت ها و افتخارات ایران اسلامی با وجود خیانت ها و فشارهای استعمار گران و مستکبران جهانی می باشد.
وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار جهانی و عوامل تاثیر گذار در توسعه تعاون گفت: تاثیر منابع طبیعی در رشد و توسعه تعاون 4 درصد، تولید و نقش ماشین 18 درصد و منابع انسانی و سهم فکر بشر در رشد و توسعه تعاون 78 درصد می باشد.
وی گفت: در دنیای امروز فعالیت های بی نظم و بدون برنامه هیچ ارزشی نداشته و نیازهای امروز انسان بر خلاف دوره های سنتی زندگی بشر که راحت و قلیل بوده پیچیده و فراوان شده است.
عباسی افزود: با افزایش و پیچیدگی نیازهای بشر، دانش اقتصاد به منظور محاسبه وارد عرصه زندگی جوامع گوناگون گردید.
عالی ترین مقام وزارت تعاون با اشاره به چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ایران در پایان چشم انداز باید کشور اول منطقه و وزارت تعاون به عنوان موثر ترین دستگاه تاثیر گذارکشور ایفای نقش کند.
وی افزود: رشد و توسعه و حمایت از اقتصاد تعاونی یکی از انواع و ارکان اصلی اقتصاد نظام جمهوری اسلامی و فقه اسلامی است.
عباسی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ماموریت های وزارت تعاون را در دو بخش تقسیم کرد و گفت: بی بدیل ترین، منطقی ترین و اصولی ترین روش برای رساندن جامعه به عدالت اجتماعی تعاون است و وظیفه و ماموریت اول تعاون نزدیک کردن جامعه به عدالت اجتماعی است.
وی افزود: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) فرمودند :\"تعاون چشمه جوشان اشتغال است\" و ماموریت دوم وزارت تعاون ایجاد اشتغال و محو کردن فقر در جامعه است.
وی برنامه ریزی همراه با تفکر و اجرایی ساختن راهکارها را از عوامل تاثیر گذار در فقر زدایی دانست.
عباسی در ادامه استفاده از پتانسیل های فکری نخبگان و صاحب نظران عرصه تعاون به منظور بررسی راهکارهای كاهش بیکاری و از بین بردن فقر در جامعه را خواستار شد.
استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) و عرض خیرمقدم به وزیر تعاون و مدیران کل تعاون استان های سراسر کشور با اشاره به 14 راهبرد وزارت تعاون در قالب 84 برنامه که به استان ها ارسال شده است، گفت: مطالعه و پژوهش در زمینه گسترش فرهنگ تعاون، توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، تشکیل تعاونی متعارف، ارتقاء مهارت تعاونگران، کمک به توسعه صادرات و بازار تعاون، تجهیز و تطبیق تعاونی ها با استانداردها، توانمند سازی اتاق ها و تعاونی ها، تعامل اثربخشی در دستگاه های اجرایی، گسترش نظارت بر تعاونی ها و ایجاد و تقویت نهاد های پولی تعاونی ها را از مهم ترین برنامه های وزارت تعاون و به ویژه اداره کل تعاون استان یزد می باشد.
\"محمد رضا فلاح زاده\" در ادامه با ارائه گزارشی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد و نقش این استان در عرصه قیام و دفاع مقدس با محوریت شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) گفت: استان یزد با وجود مردمانی نجیب و فرهیخته مرکز عمل، مرکز علم و مرکز ایمان و دین باوری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه دین مبین اسلام به همفکری و همکاری در برنامه ریزی و اجرای امور و توصیه ها و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص تعاون گفت: اسلام روح و اساس تعاون را پسندیده و رشد و توسعه تعاون فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه را از بین می برد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای دولت نهم تا کنون تعداد تعاونی های استان یزد از 2529به 4750 تعاونی با 810 هزار عضو و رشد 101 درصدی در ایجاد اشتغال، عضو گیری و سرمایه گذاری ارتقاء یافته است که این امر نتیجه ساماندهی نظام برنامه ریزی پویا و فعال وزارت تعاون و دست اندر كاران اين حوزه در استان یزد می باشد.
وی وجود تعاونی های موفق در عرصه های کشاورزی، مسکن و صنعت را به عنوان تجربه ذی قیمت به منظور بهره مند شدن استان ها در کل کشور در آینده استفاده کرد.
وی استفاده از فرصت های پیش رو و حمایت های دولت از بخش تعاون، فرهنگ سازی در جامعه و ایجاد روحیه امید در مردم، مدیریت شایسته، برنامه ریزی لازم و پیگیری تا حصول نتیجه، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، توجه به 6 اصل توکل بخدا، توسل به اهل بیت، تفکر، تحرک، تحول و تداوم را از راه های موفقیت و رسیدن به اهداف وزارت تعاون برشمرد.
استاندار یزد در ادامه پیشنهاد تنظیم سند توسعه تعاون کشور را مطرح کرد و افزود: با برنامه ریزی، الگوسازی، مشخص نمودن هدف، شناسایی آسیب ها و چالش ها و ارائه راهکارهای استانی و کشوری و اجرایی نمودن آن ها می توان به هدف رسید.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به تاثیر فعالیت تعاونی ها در صادرات گفت: استان یزد در شش ماهه اول سال جاری در حوزه صادرات 88 درصد رشد داشته که امیدواریم این روند روبه رشد ادامه داشته باشد.