زمان : 16 Aban 1389 - 00:54
شناسه : 27362
بازدید : 5176
بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور پیگیری ها در مورد سرو ابرکوه سرعت بیشتری یافته است بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور پیگیری ها در مورد سرو ابرکوه سرعت بیشتری یافته است

بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور

پیگیری ها در مورد سرو ابرکوه سرعت بیشتری یافته است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حسن اکبری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور در مورد سرو ابرکوه، کارها با سرعت بیشتری در حال انجام شدن است.
به گفته معاون محیط طبیعی محیط زیست استان یزد، در ادامه پیگیری ها در مورد سرو ابرکوه که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور سرعت بیشتری یافته است،مکاتبات زیادی با سازمان مرکزی محیط زیست کشور و مراکز ذیربط در استان انجام شده است .
به گفته اکبری همچنین،طرح تهیه شده، جهت معاونت عمرانی استانداری نیز ارسال شده است.
وی از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه حل مشکلات سرو جهانی ابرکوه را پیگیری این مسئله از طریق حوزه معاونت محیط طبیعی محیط زیست جهت پیگیری اعتبارات اجرا دانست.
اکبری افزود: در حال حاضر و با تمهیداتی که اندیشیده شد و برای حفاظت از این اثر طبیعی ارزشمند ،یک نیروی حفاظتی بطور تمام وقت، کار حفاظت فیزیکی از سرو ابرکوه را انجام می دهد.
وی خاطرنشان ساخت :چنانچه پیگیری تأمین اعتبار به نتیجه برسد می توانیم بخشی از طرح را که، بخصوص مرتبط با حفاظت فیزیکی سرو است به نتیجه برسانیم.
اکبری از تشکیل کمیته راهبردی سرو نیز خبر داد و افزود: بازدید هائی نیز توسط این کمیته انجام شده است تا پیگیری موارد خاص از جمله آفات و بیماری برعهده بگیرد، که تاکنون موردی مشاهده نشده است.
وی حل برخی از مشکلات سرو از جمله مشکل وجود خیابان جنب این درخت را، در حیطه وظائف دیگر ادارات دانست و از مکاتبات و پیگیری در این زمینه نیز خبر داد.
اکبری اظهار امیدواری نمود که با حساسیت هائی که در مورد سرو ابرکوه در کشور بوجود آمده است و بعد از توزیع اعتبارات، بتوان نتائج تلاش های انجام شده در این زمینه را اعلام نمود.