زمان : 13 Aban 1389 - 22:14
شناسه : 27314
بازدید : 33786
  انسانهای اولیه چگونه زن میگرفتند؟ا انسانهای اولیه چگونه زن میگرفتند؟ا

  انسانهای اولیه چگونه زن میگرفتند؟ا

احمد ابراهیمی
مساوات بین زن و مرد این روزها در همه جوامع به نتیجه رسیده یا به زودی به نتیجه خواهد رسید. در کشور ما هم خوشبختانه موضوع از مساوات و برابری گذشته و محدوده مرد سالاری و زن سالاری مرتفع شده و به فرزند سالاری نیز رسیده است.

با این وجود بعضی وقتها بد نیست اجازه بدهید فیل شما هم یادی از هندوستان کرده و از ایام خوش اعصار گذشته یادی بکند. یاد آن روزها که کسی نمی بایست صدای زن را هم بشنود. چهره اش که جای خود داشت. حضور زند تا وقته ازدواح نکرده بوده در خانه پدر بود و وقتی هم ازدواج میکرد کنج خانه شوهر مامن او بود. تا وقتی دختر خانه بود کارش رفت و روب بود، وقتی ازدواج میکرد به وضایف قبلی اش ذق و ذوق زایمان و بچه داری هم اضافه میشود.


حقیقت آنست که مرد نیازمند اعمال قدت است و نباید از اینکه بعضی وقتها چنین اوهام خشونت آمیز و وحشیانه ای از عمق تاریخ به سراغش می آید خیلی هم شرمنده باشد زیرا این موضوع خیلی هم به ایرانی بودن مربوط نیست و سایر ملل و اقوام هم همین حالات و اخساسات را دارند، بعنوان مشتی نمونه خروار تصویر زیر تقدیم میشود که نمونه ای جدید از بازسازی آن دوران است. نکته قابل توجه آنست که بانوان محترمه نیز تنشان میخوارد و شاهد آن هم همین تصویر که در بازسازی آن مشارکت نموده اند.

خداوند به همهشما و ایشان توفیق روزافزون بدهد.

یزدفردا