زمان : 16 Shahrivar 1385 - 09:31
شناسه : 2718
بازدید : 889
رئيس سازمان بازرگاني استان يزد: يزد در زمينه صادرات از برنامه چهارم جلوتر است رئيس سازمان بازرگاني استان يزد: يزد در زمينه صادرات از برنامه چهارم جلوتر است

رئيس سازمان بازرگاني استان يزد گفت: تاكنون 9 ميليارد ريال جايزه صادراتي به صادر كنندگان بابت سال 83 پرداخت شده است و بايد 12 ميليارد ريال ديگر بابت جايزه صادراتي در سال 84 پرداخت شود.

محراب اسكندري ‌با اشاره به اينكه در سال گذشته 219 كارت بازرگاني صادر و تمديد شده است افزود: در سال 84 بيش از 131 ميليون دلار كالا از گمرك يزد صادر شده است كه نسبت به سال 83 با 63 درصد رشد روبرو بوده است.

وي در بخش آموزش صادر كنندگان با بيان اينكه تاكنون تعداد 7 كارگاه آموزش صادرات ، برگزار شده است اظهار داشت: در يكسال گذشته يك هزار و 997 ثبت سفارش در سازمان بازرگاني شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد افزايش دارد.

اسكندري با بيان اينكه استان يزد درزمينه صاردات از برنامه چهار جلوتر است، افزود: بر اساس برنامه چهارم بايد تا پايان برنامه يك‌صد ميليون دلار صاردات داشته باشيم كه اين ميزان در سال دوم برنامه به 131 ميليون دلار رسيده است.

رييس سازمان بازرگاني استان يزد گفت: كليه كالاهاي اساسي سهميه‌اي قبل از مهلت تعيين شده بايد جذب و در شبكه توزيع ترزيق شود كه در اين خصوص مي‌توان به جذب سهميه كالاهاي نذورات،سهميه كالاهاي تنظيم بازار،كاغذ وسيمان اشاره كرد به طوريكه هم‌اكنون سهميه دفترچه تحصيلي دانش‌آموزي در مهلت تعيين شده جذب و در شبكه توزيع قرا گرفته است.

وي ادامه داد: در سال گذشته يك هزار و300 نفر از قالبافان آموزش بهبافي قاليبافي ديده‌اند.

رييس سازمان بازرگاني در خصوص ساماندهي اصناف گفت: ساماندهي اصناف در 2 بخش، شامل رسيدگي به واحدهاي فاقد پروانه و هدايت آنان به اخذ پروانه كسب و در نهايت پلمپ اين واحدها و كنترل و نظارت مستمر واحدهاي صنفي براي صدور فاكتور،‌الصاق برچسب بر روي كالا وغيره صورت گرفته است.

وي اظهارداشت: سازمان بازرگاني استان يزد در يك سال گذشته در قيمت‌گذاري كالا وخدمات،‌افزايش صادرات،‌كنترل ونظارت بر قيمت‌ها به طور نسبي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سال 83 داشته است.

منبع:ايسنا

يزدفردا