زمان : 16 Shahrivar 1385 - 09:29
شناسه : 2717
بازدید : 1484
كارنامه‌ي كلاس پنجم خاتمي در مركز تحقيقات فرهنگيان اردكان؛ كارنامه‌ي كلاس پنجم خاتمي در مركز تحقيقات فرهنگيان اردكان؛

مسئول مركز تحقيقات فرهنگيان شهرستان اردكان گفت: به منظور حفظ، حراست و نگهداري از ميراث گذشتگان شهرستان اردكان، به فضاهايي مناسب نيازمنديم.

نادر پيري اردكاني، اظهار داشت: تعداد زيادي از اشياء،‌ اسناد، ‌نسخه‌هاي خطي،‌ عكس و انواع نامه‌ها و تمبرها در يك اتاق كوچك 24 متري واقع در همين مركز نگهداري مي‌شود، اما اين فضا جهت نگهداري اين اشياء و اسناد كافي نيست.

به گفته‌ي او يكي از اسناد مهم اين موزه، كارنامه‌ي كلاس پنجم سيدمحمد خاتمي ـ رييس جمهور پيشين ـ است

وي ضمن بيان اين مطلب كه ما بايد در حفظ و نگهداري ميراث گذشتگان كوشا باشيم، گفت: به منظور نگهداري و حفاظت از اين ميراث بر جاي مانده به هفت فضا نيازمنديم كه متاسفانه تا به حال علي‌رغم پيگيري‌هاي مكرر به آن دست نيافته‌ايم.

پيري اردكاني ضمن بيان اين مشكل به مسئله كمبود بودجه اشاره كرد و افزود: عدم تخصيص اعتبار لازم به منظور صحافي و ترميم نسخه‌ها و اشياء اين موزه كوچك يكي از عوامل مهم است كه باعث از بين رفتن اين گنجهاي ارزنده مي‌شود.

وي از اهداف تاسيس اين موزه‌ها را حفاظت و حراست از اشياء و اسناد فرهنگي و تاريخي، پيوند آموزش با فرهنگ ديروز و امروز، تقويت هويت ديني و ملي، مكاني براي بازديد دانش‌آموزان منطقه و اكوتوريسم و ايجاد انگيزه براي نخبه‌هاي فرهنگي و ورزشي فرهنگيان و دانش‌آموزان دانست .

منبع:ايسنا

يزدفردا