زمان : 16 Shahrivar 1385 - 09:16
شناسه : 2712
بازدید : 1328
براي اولين مرتبه در ايران؛ عمل جراحي ديسك آرترو پلاستي ناحيه كمر در يزد با موفقيت انجام شد براي اولين مرتبه در ايران؛ عمل جراحي ديسك آرترو پلاستي ناحيه كمر در يزد با موفقيت انجام شد

اولين عمل جراحي موفقيت‌آميز ديسك آرترو پلاستي ناحيه كمر، براي نخستين بار در ايران توسط يك جراح و متخصص ارتوپد يزد انجام شد.

دكترسيد محمد ابريشم جراح اين عمل در اين خصوص اظهار داشت: عمل جراحي ديسك آرترو پلاستي ناحيه كمر يكي از اعمال جراحي نوين است كه امروزه جايگزين روش‌هاي قديمي برداشتن ديسك شده است و در اين روش ديسك بيمار برداشته مي‌شود و به جاي آن ديسك مصنوعي گذاشته مي‌شود.

وي بيان داشت: از فوايد اين روش بهبودي سريع‌تر بيمار و عدم عود علائم بيماري بعد از چند ماه يا چند سال مي‌باشد.

اين جراح و متخصص استخوان و مفاصل ضمن اشاره به زمان عمل جراحي ياد شده در طول مدت 2 ساعت، تصريح كرد: اين عمل براي نخستين بار در بيماري 48 ساله كه از 6 ماه قبل دچار علائم دردهاي شديد كمري و انتشاري به اندام تحتاني بوده و با درمان‌هاي غير جراحي بهبودي حاصل نكرده است، انجام گرفت.

دكتر ابريشم در پايان خاطر نشان كرد: در اين روش درماني علائم بيماري پس از گذشت 24 ساعت سير بهبودي داشته و پس از اين مدت بيمار مي‌تواند با استفاده از كمربند به تدريج راه ‌رود و در نهايت بعد از دو الي سه روز بستري در بيمارستان و گذشت 2 تا 3 هفته به فعاليت روزانه خود بازمي‌گردد.

منبع:ايسنا

يزدفردا