زمان : 05 Aban 1389 - 01:00
شناسه : 27030
بازدید : 6274
بررسی راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی:  مدير‌مسئول مهد قرآن ياسين يزد:  فضاهای قرآنی در جامعه با عينيت بخشيدن قصص قرآنی ايجاد می‌شود بررسی راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی: مدير‌مسئول مهد قرآن ياسين يزد: فضاهای قرآنی در جامعه با عينيت بخشيدن قصص قرآنی ايجاد می‌شود

راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی

مدير‌مسئول مهد قرآن ياسين يزد:

فضاهای قرآنی در جامعه با عينيت بخشيدن قصص قرآنی ايجاد می‌شود

 

یزد"فاطمه نیکو نژاد خبرنگاریزدفردا : يكی از را‌ه‌های ايجاد انس با قرآن حضور محسوس و غير محسوس قرآن در زندگی فردی، اجتماعی، سياسی و ... است كه فضاهای قرآنی در جامعه با عينيت بخشيدن به قصص قرآنی ايجاد می‌شود.

«محمدصادق نيكونژاد»، مدير مسئول مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار يزد فردا : در رابطه با راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه گفت: جوامع علمی مهندسان، طراحان و معماران شهرسازی، شهرداری‌ها و شوراهای شهر سراسر كشور حتی سازمان‌‌های مردم‌نهاد و تمام شهرداری‌های جهان اسلام می‌توانند در طراحی شهرها از قصص قرآنی استفاده كنند تا آرامش در صحنه زندگی مردم بروز و ظهور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مجريان و مهندسان طرح می‌توانند برای اجرايی كردن اين طرح به عنوان مثال كودكی حضرت موسی(ع) و رود نيل را طراحی و اجرا كنند و آياتی كه به مادر موسی‌(ع) وحی شد را هنرمندانه اجرائی كنند،

وی افزود: با اين عمل هم آرامش را به جامعه آورده‌اند و هم قصص قرآنی را به كودكان و نوجوانان با مفهوم، زبان و ادبيات كودكانه تفهيم و برای ساير اقشار و سنين مختلف نيز تبيين می‌كنند.

نيكونژاد در ادامه تصريح كرد: ماجرای قصه قرآنی حضرت يونس(ع) و گرفتار‌شدن اين پيامبر(ع) را در شكم ماهی می‌توان به طوری طراحی و اجرا كرد كه برای همه مخاطبان ملموس شده و زمينه‌های انس بيشتر قرآن را ايجاد كرد.

 مدير مهد قرآن ياسين يزد:
ماجرای قصه قرآنی حضرت يونس(ع) و گرفتار‌شدن اين پيامبر(ع) را در شكم ماهی می‌توان به طوری طراحی و اجرا كرد كه برای همه مخاطبان ملموس شده و زمينه‌های انس بيشتر قرآن را ايجاد كرد

وی تصريح كرد: مثلا تنگ بلورين بزرگ در يك پاركی در شهر نصب شود و آيه «لااله الا انت سبحانك انی كنت من الظالمين فاستجبنا له و نجيناه من الغم و كذلك ننجی المومنين» را با هنر هنرمندان با ذوق درآميزند يا ميوه‌های قرآنی طين، زيتون و انار و ... را در طرح‌ها در پارك با ذوق و هنر كار كنند.

اين كارشناس قرآنی اقدام به انجام اين ‌كارها را يكی از راه‌های ايجاد انس با پروردگار و قرآن دانسته و استفاده از رسانه‌‌های ارتباطاتی را از نياز‌های اقشار و سنين مختلف جامعه شناسائی كرد.

وی سپس يادگيری قرآن و فراگيری آموزه‌های آن را در راه ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی عنوان كرد و گفت: قرآن بزرگترين منبع تعليم، تربيت دينی و اخلاقی است و به همين دليل نيز درك عميق مفاهيم سازنده اين كتاب الهی، عاليترين شكل ارتباط با كلام حق تعالی است.

نيكونژاد در پايان راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را ايجاد راه‌ها و ايده‌هايی جهت انس با كتاب آسمانی بيان و تصريح كرد: اگر جامعه به سمت فهم و درك مطالب و معانی قرآن كريم حركت كند و تلاش شود تا به همان اندازه كه به حفظ قرآن پرداخته است به دريافت پيام آن نيز تسلط يابد، شاهد رشد و توسعه در جامعه خواهيم بود.

یزدفردا