زمان : 15 Shahrivar 1385 - 01:53
شناسه : 2701
بازدید : 3454
از چاه بازسازی تکیه میرچقماق، آبی برای مردم یزد بیرون خواهد آمد؟ از چاه بازسازی تکیه میرچقماق، آبی برای مردم یزد بیرون خواهد آمد؟

 

از چاه بازسازی تکیه میرچقماق، آبی برای مردم یزد بیرون خواهد آمد؟

 

پاسخ به سوالات تاریخی و قدیمی علی آبادی در یزد فردا

 

با کدام مجوز می توان برای شبیه سازی یک تکیه، آثار ارزشمند موجود تاریخی را تخریب کرد؟

 

*مگر تخریب آثار تاریخی و ازبین بردن گذشته فرهنگی، و سپردن کارهای فرهنگی، بدست افراد غیر فرهنگی و باندی، مجوزهم می خواهد؟

 

آیا وقتی رئیس میراث فرهنگی مشاوره پروژه هم باشد می تواند هر کاری دلش خواست انجام دهد؟

 

*پس که چی؟ این دیگه پرسیدن دارد؟ رئیس، یعنی رئیس. اگر رئیسی هر کار دلش خواست بکند، نکند که رئیس نیست. در دیار سابق هرت! همیشه رئیس ها خیاط بودند، و خیاط های شهر هرت، برای مشتری، هر پارچه با هر هر رنگ و جنسی که دوست داشتند می خریدند، و با هر اندازه ای که دوست داشتند می بریدند! و با هر نخی که می خواستند، می دوختند، و هر چقدر هم که می خواستند مزد از مشتری می گرفتند؛ حالا اگر مشتری رنگ و طرح و جنس لباس دوخته شده، مورد پسندش نبود، و لباس دوخته شده تنگ یا گشادش بود، این دیگر مشکل او بود نه خیاط!

 

کجای دنیا سراغ دارید که سرنوشت یک مرکز مهم تاریخی خود را بدست یک دانشجو بدهند، و به استناد طرح دانشجویی او را رئیس میراث کنند، و او با اتکاء به قدرت اداری، طرح خود را بر شهر تحمیل کند، و جالب اینکه ازهر دو طرف هم پول بگیرد! و با احساس قدر قدرتی، مقابل خواسته های بحق مردم نیز بایستد! و در نهایت چون یک فرمانده شکست خورده، با احترام تمام به مرکز اداری میراث برود! و در مقامی بالاتر، رئیس میراث یزد را عزل و نصب کند، و اکنون که نتوانسته جلوی عزل و نصب اخیر را بگیرد، با استفاده از عنوان اداری، به دفاع از طرح غیر کارشناسی و غیر اجرائی خود بپردازد؟

 

*در یزد! مگر چشمان مبارکتان، ندیده است و  نمی بیند؟ آقای عزیز! مثل اینکه شما از قدرت و خواست و میل احزاب و باندها غافل هستید، و سال های سال در ایران و یزد نبوده اید. یکی پرسید می شود فلان کاری را انجام

داد؟ جوابش دادند نخیر! اصلا! امکان ندارد. و سوال کننده خندید و گفت، ما که کردیم و شد!

شوق دات كام

يزدفردا