زمان : 02 Aban 1389 - 23:55
شناسه : 26969
بازدید : 3599
سفر یک روزه استاندار یزد به شهرستان اردکان سفر یک روزه استاندار یزد به شهرستان اردکان

سفر یک روزه استاندار یزد به شهرستان اردکان

یزدفردا"استاندار یزد در سفر یک روزه خود به شهرستان اردکان از برخی واحدهای صنعتی و روستای حاجی آباد زرین این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،\"محمد رضا فلاح زاده\" در ابتدای سفر خود به شهرستان اردکان از مخزن آب شهرک صنعتی این شهرستان، کارخانجات تولیدی لامپ های بسیار کم مصرف LED و مجتمع سرامیک صنعتی اردکان بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت ها و اقدامات این واحدهای تولیدی صنعتی قرار گرفت.
استاندار یزد در ادامه با سفر به روستای حاجی آباد زرین و حضور در مزار شهدای این روستا به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
وی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد روستای حاجی آباد در جمع مردم این روستاگفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقديم خون بهترين فرزندان اين مرز و بوم و دشواري هاي بسيار به بار نشسته است و مسئولان و مدیران باید همچون هميشه خدمتگزار اين مردم شريف و ولايتمدار باشند.
فلاح زاده با اشاره به تعداد شهدای این روستا نسبت به جمعیت و خانوار ساکن در حاجی آباد زرین گفت: حاجی آباد زرین که به طور میانگین هر 5 خانوار یک شهید را در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است بر گردن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حق بزرگی دارد.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در این روستا که گزارش آن توسط فرماندار اردکان و اهالی روستا ارائه شد، بر پیگیری راه اندازی دبیرستان در این روستا و همچنين تكميل جاده ارتباطی حاجی آباد زرین شهرستان اردکان تا بياضه اصفهان تاکید کرد.
فلاح زاده در ادامه از احداث بند خاکی در این منطقه خبر داد و تسریع در روند اجرايي پروژه برق رسانی به این روستا را خواستار شد.
وی از راه اندازی خانه بهداشت به همراه تجهیزات اولیه و اختصاص یک دستگاه آمبولانس به این روستا خبر داد.
استاندار یزد با اشاره به در خواست اهالی این روستا در خصوص احداث دکل های مخابراتی و برقراری ارتباط تلفن سیار در مسیر این روستا گفت: به زودی در مسیر جاده چوپانان 2 ایستگاه مخابراتی راه اندازی خواهد شد که مشکلات این روستا در این خصوص حل می شود.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت اهالی و به ویژه جوانان این روستا به مکان های دیگر گفت: با بررسی مطالعات سازمان زمین شناسی کشور به منظور شناخت ظرفیت های معدنی این منطقه، در صورت وجود ذخایر معدنی، حمایت از بخش خصوصی در راستای ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه انجام خواهد گرفت.
فلاح زاده در ادامه فعالیت در زمینه صنعت صنایع دستی را راهی مناسب برای ایجاد اشتغال در این منطقه دانست و از حمایت دولت به منظور اعطای وام خوداشتغالی در زمینه صنایع دستی به روستاییان و اهالی این منطقه خبر داد.
استاندار یزد در ادامه با حضور در دارالقرآن حضرت زهرا(س) حاجی آباد، زحمات مسئولین و مربیان این مرکز را قابل تقدیر دانست و 22 کمک هزینه سفر کربلا به 22 حافظ کل قرآن این مرکز هدیه داد.

یزدفردا