زمان : 27 Mehr 1389 - 18:25
شناسه : 26716
بازدید : 4608
تبریک صدوقی و فلاح زاده در شورای آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت هفدهمین افتخار کسب رتبه اول استان در کنکور در شورای آموزش و پرورش استان تبریک صدوقی و فلاح زاده در شورای آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت هفدهمین افتخار کسب رتبه اول استان در کنکور در شورای آموزش و پرورش استان

شورای آموزش و پرورش استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل جلسه داد .

نماینده ولی فقیه در استان در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج (ع) علی ابن موسی الرضا ع به افتخار هفدهم استان در کسب رتبه اول کنکور سراسری اشاره کرد و این موفقیت مهم و ارزنده را به معلمان دلسوز و مردم استان تبریک گفت و افزود بدون شک این موفقیت در درجه اول نتیجه دلسوزی معلمان و سپس برنامه ریزی دقیق مسئولان آموزش و پرورش  ، شورای آموزش وپرورش و نتیجه زحمات و تلاشهای دانش اموزان با استعداد استان است که با هدایت معلمان و توجه والدین که زمینه این افتخار را فراهم کرده اند به این مهم دست یافته اند .

حجه الاسلام والسملین صدوقی برضرورت قدردانی و تشویق دست اندر کاران این موفقیت و افتخار تاکید کرد و گفت باید تلاش کنیم با برنامه ریزی این موفقیت وافتخار همچنان برای سالهای اتی محفوظ بماند .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اجرای طرح بانوی ایرانی و عصمت فاطمی در آموزش و پرورش استان از ابتکار اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برای اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت در بحث حجاب و عفاف طرحها و برنامه ها باید در جهت ایجاد انگیزه حفظ حجاب و عفاف در دانش اموزان اجرایی شود .

حجه الاسلام والسملیمن صدوقی با اشاره به اهمیت بکارگیری افراد خبره و کارشناس بویژه خواهران متخصص در این عرصه بر تقویت باوردانش اموزان در حفظ حجاب و عفاف و اجرای این طرح تاکید کرد و خواستار بیان اهمیت و توجه به موضوع عفاف در طرح مسئله حجاب شد .

امام جمعه یزد همچنین از اقدامات اداره کل نوسازی مدارس در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز در شهرها ومناطق قدردانی کرد .

استاندار هم در این نشست با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت رضا ع و گرامیداشت دهه کرامت به هفدهمین افتخار و کسب رتبه اول استان در ازمون سراسری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای هفدهمین سال پیاپی اشاره کرد و این موفقیت آموزش و پرورش استان را به مردم استان تبریک گفت.

فلاح زاده با تاکید برضرورت واکاوی عوامل مهم و موثر در رشد و تعالی آموزش و پرورش استان خواستار بررسی عوامل این افتخار، بویژه بررسی عملکرد شورای آموزش و پرورش مناطق استان و ایجاد رقابت سالم بین آموزش و پرورش مناطق در جهت رشد و تعالی بیشتر آموزش و پرورش شد .

استاندار با اشاره به اجرای طرح بانوی ایرانی عصمت فاطمی در استان نقش مهم دانش اموزان ، خانواد ها ، معلمان و بویژه نقش مهم مدیران مدارس را در اجرای این طرح خاطر نشان کرد و خواستار همکاری دستگاههای فرهنگی برای اجرای هرچه بهتر این طرح شد .

فلاح زاده همچنین ارائه دقیق سرانه آموزشی استان ، شهرستانها و محلات به منظور رفع نیازهای آموزشی و فضاهای آموزشی مناطق ومحلات را خواستار شد .

در ایتدای این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان از کسب رتبه اول استان در ازمون سراسری دانشگاهها در سال 89 برای هفدهمین سال پیاپی خبر داد و گفت بدون شک این موفقیت نتیجه تلاش خانواده ها ، دانش اموزان و فرهنگیان و معلمان زحمتکش استان است .

باغستانی با اشاره به اینکه از مجموع 16002 داوطلب ازمون سراسری امسال استان تعداد 10432 نفر یعنی بیش از 65 درصد داوطلبان استان در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند از کسب 625 رتبه زیر هزار توسط دانش اموزان استان خبرداد و گفت امسال همچنین 272 نفر از دانش اموزان استان ذر رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذبرفته شدهاند که این تعداد 4 درصد کل سهمیه پذیرش دانشگاهها در این رشته ها بود ه است .

محمدی مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان هم در این جلسه گزارشی از فعالیتهای انجام شده برای اجرای طرح شناسنامه فنی فضاهای آموزش در استان بیان کرد .

بررسی عملکرد شوراهای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق در سال 88 و کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش اردکان در استان ، و ارائه گزارش اجرای طرح بانوی ایرانی عصمت فاطمی و اقدامات اجرایی این طرح از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود .

یزدفردا