زمان : 26 Mehr 1389 - 21:39
شناسه : 26689
بازدید : 4128
بازدیدفرماندار شهرستان خاتم از چند طرح مهم آب و خاك در بخش مركزی بازدیدفرماندار شهرستان خاتم از چند طرح مهم آب و خاك در بخش مركزی
فرماندار شهرستان خاتم از چند طرح مهم آب و خاك در بخش مركزی بازدید نمود.
در این بازدید كه به اتفاق مدیر جهاد كشاورزی و كارشناسان مربوطه انجام گرفت فرماندارخاتم از نزدیك در جریان اجرای پروژه های آب و خاك جهاد كشاورزی در بخش مركزی قرار گرفت .
طرح اصلاح و احیاء اراضی زه دار در اراضی كشاورزی منطقه تنوره و لاهور در نزدیكی چاه آرتزین هرات از جمله طرح هایی بود كه سید ناصر امامی از نزدیك در جریان اجرای آن قرار گرفت .
فرماندار شهرستان خاتم مهمترین عامل محدود كننده كشت پسته در چاههای اطراف چاه آرتزین را بالا بودن سفره آب زیر زمینی برشمرد و از مدیریت جهاد كشاورزی خواست با توجه به مساعد بودن شرائط آب و خاك منطقه جهت كشت پسته در اجرای طرح اصلاح و احیاء اراضی زه دار این منطقه تسریع نمایند .
وی همچنین از مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خواست كه طرح جامع و كاملی در خصوص استفاده بهینه از آب استحصال شده از مناطق زهكشی شده تهیه و در این طرح قسمتی از آب را به كشت محصولات مقاوم به شوری و قسمتی را نیز به صنعت اختصاص دهند.
سید ناصر امامی در ادامه این بازدید همچنین از ساخت و ساز چند كانال فرعی در حاشیه اراضی نهر مسیح كه با اعتبار سفر مقام معظم رهبری و توسط شركت خدمات مهندسی آب و خاك یزد در حال اجرا بود بازدید نمود .
فرماندار خاتم در پایان این بازدید ضمن تاكید بر بهره وری بیشتر از منابع آب و خاك از كشاورزان بعنوان یكی از ارزشمندتزین اقشار جامعه یاد كرد و از مدیر جهاد كشاورزی خواست ضمن تسریع در اجرای پروژه های آب و خاك از سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور تمام سعی و توان خود را جهت خدمت به این قشر از جامعه بكار گیرد .
لازم به یادآوری است كه طرح اصلاح و احیاء اراضی زه دار به مساحت كل حدود 1000 هكتار و با اعتبار هزینه شده 350 میلیون تومان در سال 88 و پیشنهاد 750 میلیون تومان در سال 89 از اعتبارات ملی توسط پیمانكار شركت آب و خاك یزد هم اكنون در هشت چاه كشاورزی اطراف چاه ارتزین كه سطح سفره های آب زیرزمینی بالاست درحال اجرا است و فاز اول آن در سطح 350 هكتار اجرا شده است همچنین طرح احداث كانالهای فرعی در حاشیه اراضی نهر مسیح هرات از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است با اعتبار 300 میلیون تومان و به طول 5/6 كیلومتر توسط شركت خدمات مهندسی اب و خاك یزد در حال اجرا می باشد.

یزدفردا