زمان : 26 Mehr 1389 - 21:27
شناسه : 26686
بازدید : 4287
ضرورتهای  اورژانس فرهنگی ضرورتهای اورژانس فرهنگی

ضرورتهای  اورژانس فرهنگی

امیرترقی نژاد

1.حتما تا تیتر را دیدید از خودتون پرسیدید که این دیگه چه صیغه ای است ؟ تعجب نکنید، این روزها در حالی از ضرورت راه اندازی اورژانس فوریت های پزشکی و اوژانس اجتماعی صحبت می شودکه باید از ضرورت های راه اندازی اوژانس فرهنگی نیز سخن به میان آورد، چرا که رشد ناهمگون جمعیت در کشور با توجه به سلایق ، پیشرفت تکنولوژی و ترویج فرهنگ غرب چنان عجیب و غریب افزایش پیدا نموده که به نظر می رسد اولویت مدیران ارشد نظام باید روی این مسئله متمرکز شود.
2. روزی نیست که یکی از هنرمندان و یا همین مردم از وضعیت وروند مسائل فرهنگی و هنری در کشور انتقاد نکنند، چراکه یک راهنمایی ساده که بتواند راههای روشن فرهنگ و هنر کشور را برای او ترسیم نمایدوجود ندارد.حتی بعضی اوقات فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطقی که صورت می گیرد مخاطب اصلی هم از آن خبری ندارد. پس باید بنشینیم و ببینیم که چگونه با راه اندازی اورژانس فرهنگی می توانیم در یک مسیر متعالی فرهنک وهنر گام برداریم .

3.ضرورت راه اندازی اورژانس فرهنگی آنقدر نیاز است که اگر دیر بجنبیم برنده اصلی بیرونیها و بازنده واقعی ما هستیم . بنابراین باید بکوشیم و ببینیم که یک اوژانس فرهنگی چه سخت افزار و نرم افزارهایی را در این راهروی کج دار و مریض نیازدارد. به اعتقاد نگارنده ،اگرچه آنچنان متخصص در زمینه مدیریت و برنامه ریز فرهنگی نداریم اما اگر به همین تعدادی که داریم بسنده نماییم می توانیم تا حدودی در اوژانس فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشیم . این برنامه ریزان و مدیران فرهنگی در ابتدا دراین ترسیم راه فرهنگی باید بکوشند ضمن ارتباطی صمیمانه با طیف انبوهی از مخاطبان در آشنا نمودن جوانان با خرافه زدایی ، اطلاع رسانی درحصوص مراکز مهم فرهنگی و هنری و بالاخره یک فرهنگ و هنر متعالی چه می تواند باشد در اولویت و سرفصل خود بگنجانند.
4.تمام این مقدمه ها، برای این بیان شد که بگوییم که ایجاد اورژانس فرهنگی در مناطق مختلف کشور می تواند در صورتی یک ضرورت و امر پسندیده تلقی شود که واقعا به اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری واقف باشیم و به آن ارج نهیم . اگر این کار صورت بگیرد آنوقت است که می توانیم بگوییم برای یک برنامه ریزی میان و یا بلند مدت فرهنگی فعالیتی در حال انجام است که آینده ای خیلی نزدیک آ ن را روشن می سازد.


یزدفردا