زمان : 25 Mehr 1389 - 23:51
شناسه : 26672
بازدید : 4436
نظر تابش درباره بازنشستگی سیاسی نظر تابش درباره بازنشستگی سیاسی

نظر تابش درباره بازنشستگی سیاسی

یزدفردا "محمدرضا تابش با تاكید بر این‌كه « بازنشستگی سیاسی» با « حذف زودهنگام شخصیت‌ها از عرصه سیاست» تفاوت دارد، گفت: متاسفانه در كشور ما این تهدید، حذف و دور نگه داشتن اجباری مسوولان سیاسی وجود دارد به نحوی كه كشور را از ثمرات اندیشه، افكار و تجربیات شخصیت‌های سیاسی محروم می‌كند و این جفای بزرگی به كشور است.
دبیركل فراكسیون خط امام(ره) مجلس در گفتگو با ایسنا، با بیان این نكته كه در عالم سیاست بازنشستگی وجود دارد، یادآور شد كه سیاستمدار زیرك و عاقل، كسی است كه خود، سن بازنشستگی خود را تشخیص دهد و از صحنه كنار رود.

به گفته وی، این در حالی است كه بسیاری افراد خود سن بازنشستگی خود را در عرصه سیاست تشخیص نمی‌دهند و نمی‌توانند تصمیمات به روز و متناسب با مقتضیات زمانی خود را اتخاذ كنند كه این نوعی شكست در عالم سیاست تلقی می‌شود.
به گفته وی، در موضوع بازنشستگی سیاسی، تعداد سال‌های عمر مطرح نیست بلكه اشراف به مسائل سیاسی داخلی، ‌خارجی، گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم است كه خود می‌تواند در نوع تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم اردكان در مجلس معتقد است كه در جامعه ما كه پشتوانه دینی و مذهبی دارد، سیاستمدار حتما باید فرد صالح و دینداری بوده، در مسائل تخصصی اشراف داشته و از كارآمدی لازم برخوردار باشد. در حرفه و رده خود سابقه مثبتی را دارا بوده و جامعه و دنیای خود را به خوبی بشناسد، ‌نسبت به فرهنگ و تاریخ كشور خود آگاهی داشته، در تجزیه و تحلیل مسائل قوی عمل كند و فرصت‌ها را از دست ندهد.

وی درباره جایگاه ریش‌سفیدی در عالم سیاست با بیان این‌كه ریش سفیدی در جامعه سنتی نسبت به جامعه امروز بیشتر كاربرد داشته است، گفت: امروز كه علم و تخصص و كارآمدی حرف اول را می‌زند و غلبه جمعیت با جمعیت جوان است ممكن است ریش سفیدی خیلی جایگاهی نداشته باشد.

یزدفردا