زمان : 25 Mehr 1389 - 22:46
شناسه : 26666
بازدید : 4446
استاندار یزد در دیدار با سفیر غنا : یزد ؛آماده گسترش تعاملات مهندسی با کشور غناست استاندار یزد در دیدار با سفیر غنا : یزد ؛آماده گسترش تعاملات مهندسی با کشور غناست

استاندار یزد در دیدار با سفیر غنا :

یزد ؛آماده گسترش تعاملات مهندسی با کشور غناست

استاندار از آمادگی استان یزد برای انتقال دانش فنی و بسط و گسترش تعاملات مهندسی با کشور غنا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،  "محمد رضا فلاح زاده " در دیدار با "احمد حسن" سفیر کشور غنا در ایران، از پیشنهاد ایجاد خواهر خواندگی بین دو شهر یزد و کوماسی استقبال کرد.
وی گفت: زمینه برپائی نمایشگاه برای تجار غنا را در یزد فراهم می کنیم ، دولت غنا نیز زمینه لازم برای برپائی نمایشگاه تجار و بازرگانان یزدی در غنا را فراهم کند.
استاندار یزد همچنین با استقبال از پیشنهاد راه اندازی اتاق تجاری ایران در غنا، از سفیر این کشور خواست تا زمینه های لازم برای این تحقق این امر را فراهم نماید.
فلاح زاده افزود: یزد، می تواند جایگاهی محکم و استوار برای مبادلات تجاری ، اقتصادی و فنی و مهندسی ایران و غنا باشد.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور غنا به جمهوری اسلامی ایران، آمادگی یزد برای میزبانی رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، تیزهوشی، سخت کوشی، سرآمد بودن در درستکاری و... را از جمله ویژگیهای خاص مردم یزد بر شمرد.
فلاح زاده تصریح کرد: عملیاتی شدن حرفها، تشریفات و مقدمات را دنبال می کنیم.
سفیر غنا نیز در این دیدار از حضور خود در استان یزد ابزار خرسندی کرد.
" احمد حسن" قول داد تا موضوع سفر رئیس جمهور کشورش به یزد را با شخص رئیس جمهور غنا مطرح و این موضوع را پیگیری کند.
وی استان یزد را استانی با توانمندیهای بسیار بالا و پتانسیلهای ارزشمند در عرصه های مختلف به ویژه بخش صنعت و معدن توصیف کرد.
وی همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه توانمندیهای ایران در کشور خود را نقطه آغاز مهمی برای معرفی توانمندیهای ایران ، به ویژه ظرفیتها و پتانسیلهای استان یزد به تجار کشور غنا دانست.