زمان : 21 Mehr 1389 - 19:29
شناسه : 26579
بازدید : 9788
با حضور جمعي از مسئولين و مردم شريف يزد پيكر دکتر علی سلطاني بنيانگذار دانشگاه آزاد اسلامي يزد تشییع شد با حضور جمعي از مسئولين و مردم شريف يزد پيكر دکتر علی سلطاني بنيانگذار دانشگاه آزاد اسلامي يزد تشییع شد

یزدفردا :کاظم وکیل  خبرنگار دانشگاه:دکتر علی سلطانی بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی یزد که از سال 61 الی 87، ریاست واحد یزد را بر عهده داشت صبح روز سه شنبه در سن 70 سالگی چشم از جهان فرو بست و در صبح روز چهارشنبه با حضور پر شور مردم و جمعی از مسئولین به خاک سپرده شد.
این مراسم با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد، حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت و به نمایندگی از حجت الاسلام صدوقی امام جمعه و نماینده ولایت فقیه در استان، دکتر نورا ریاست منطقه 7 دانشگاه و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رؤسای دانشگاههای استان یزد و جمع گسترده ای از فرهیختگان، اساتید، کارکنان، دانشجویان و مردم دانش دوست یزد همراه بود.

 پیکر دکتر علی سلطانی صبح چهارشنبه از مقابل منزل وی آغاز و سپس از درب ورودی دانشگاه یزد حرکت و پس از آن در محل معراج شهدای دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای اقامه نماز قرار گرفت.

 پس از اقامه نماز، پیام دکتر جاسبی قرائت و دکتر مسلمین ریاست واحد یزد این سوگواری را به عموم مردم یزد و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت. دکتر مسلمین در سخنرانی خود این دانشگاه و پیشرفت آن را مدیون زحمات و مدیریت دکتر سلطانی برشمرد و گفت : سال 1370 این مکان بیابانی بیش نبود و اکنون که ما در آن ایستاده ایم، محل آموزش بیش از 10 هزار دانشجو است و همه اینها حاصل زحمات این بزرگوار است.

همچنین مهندس فلاح زاده استاندار یزد نیز در سخنرانی خود دکتر علی سلطانی را مرد بزرگوار، پیگیر و مدیر خواند و گفت : از نزدیک با این مرد بزرگ ارتباط داشته ام و می دانم که هم ارادت خاصی به اهل بیت داشت و هم دلسوز و پیگیر بود و یکی از خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 وی ارزش علم و دانش را در اسلام بسیار والا و دکتر سلطانی را از معلمان دلسوز این خطه کویر برشمرد. در ادامه نیز پیکر مرحوم دکتر علی سلطانی به خلدبرین یزد تشییع و در قطعه مشاهیر یزد به خاک سپرده شد.

 لازم به ذكر است دكتر نورا - مهندس اولياء - مهندس تابش و جمعي روساي واحدهاي دانشگاههاي آزاد اسلامي نيز در پيام هايي جداگانه اي اين ضايعه دردناك را تسليت گفتند.
گفتنی است مراسم ترحیم این فقید سعید چهار شنبه 21مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد روضه محمديه يزد (حظيره ) و صبح پنج شنبه 22مهرماه از ساعت 7:30 لغايت 9:30 در معراج شهداي دانشگاه آزاد اسلامي يزد، پنج شنبه 22مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صفائيه واقع در ميدان مادر، مراسم ترحيم زنانه جمعه 23مهرماه از ساعت 9 صبح لغايت 11 در منزل آن مرحوم واقع درصفائيه- بلوار دانشگاه ، 24 متري دوم ( خيابان وزيري )، مراسم سوم روز جمعه مورخ 23مهرماه ساعت 15 از مقابل منزل آن مرحوم به سمت خلدبرين، مراسم هفت روز سه شنبه 27مهرماه ساعت 15 مقابل منزل آن مرحوم به سمت خلدبرين و بعد از نماز مغرب و عشاء در معراج شهداي دانشگاه آزاد اسلامی يزد برگزار می شود.

یزدفردا