زمان : 18 Mehr 1389 - 23:05
شناسه : 26469
بازدید : 4505
برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در یزد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در یزد
اعظم السادات میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :حجت الاسلام مهدوی:جشنواره زیر سایه خورشید برای سومین سال متوالی در استان یزد برگزار خواهد شد .

مدیر اجرایی این جشنواره در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س ) و دهه کرامت و میلاد آقا علی بن موسی الرضا (ع ) گفت : ظرفیت های فرهنگی که در دین مبین اسلام و تشیع نهفته است بسیار بی بدیل و گسترده است که تمسک به هر کدام از آنها ، راهی برای رشد و تعالی دینی و انسانی ماست .

حجت الاسلام مهدوی افزود : یکی از ظرفیت هایی که در سال های اخیر به آن توجه شده است دهه کرامت یعنی ده روز فاصله از میلاد حضرت معصومه (س ) تا میلاد امام رضا ( ع) می باشد که جشنواره زیر سایه خورشید برگزار می شود که قصد دارد فرهنگ رضوی و آثار وجودی امام رضا ( ع) را از محدوده خراسان رضوی به همه کشور جاری کند لذا کانون های جوانان رضوی توسط آستان قدس رضوی ایجاد شد که متشکل از نمایندگان تشکل های فرهنگی استانها است .

حجت الاسلام مهدوی با اعلام اینکه از ویژگی های این جشنواره حضور خادمان امام رضا ( ع) در استان یزد خواهد بود اظهار داشت : برنامه هایی از جمله دیدار با خانواده های معزز شهدا ، سرکشی به بیماران , بازدید از خانواده های تحت نظارت بهزیستی , شرکت در جشن نابینایان و ناشنوایان , برگزاری جشنی با حضور کودکان مهدکودکها و آشنایی نونهالان با معنویت علی بن موسی الرضا ( ع) , بازدید از خانه سالمندان نشاط مهریز,حضور در تعدادی از مساجد و مدارس استان برنامه ریزی شده است .

نماینده جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت : در این جشنواره مسابقات زیادی انجام خواهد شد از جمله مسابقه پرسشگری و سوالاتی که جوانان در زمینه مذهبی و اعتقادی دارند دریافت و پاسخ داده می شود.
وی گفت : این جشن برای اولین بار به غیر از شهر یزد در شهرستان های میبد و تفت نیز برگزار خواهد شد و خدام امام رضا ( ع) در جشنهای مردمی این استان ها شرکت خواهند نمود .

حجت الاسلام مهدوی ضمن دعوت از مردم دارالعباده و دارالعلم یزد برای حضور در این جشن ها گفت : در سال گذشته جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر در جشن بزرگ زیر سایه خورشید شرکت کردند و در سال جاری نیز این جشن در سه شب متوالی از شب 21 مهرماه در شهرستان میبد _ شب 22 مهر ماه در شهرستان تفت و شب 23 مهرماه در سالن وحدت یزد با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میر باقری و مداحی حاج ابراهیم قانع برگزار خواهد شد که مجری برنامه نیز فرزاد جمشیدی مجری برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان است.

وی در پایان افزود:همچنین در این جشن ها بسته های تبرکی آستان مقدس علی بن موسی الرضا ( ع ) توزیع خواهد شد و به اسامی علی _ رضا _ علیرضا _ معصومه و نجمه جوایزی اهدا خواهد شد .

یزدفردا