زمان : 17 Mehr 1389 - 22:33
شناسه : 26452
بازدید : 2317
شماره جدید نشریه هنرهای تجسمی  منتشر شد شماره جدید نشریه هنرهای تجسمی منتشر شد
یزدفردا " چهارمین شماره از دوره جدید هنرهای تجسمی شهریورماه 89 به بازار آمد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد"هنرهای تجسمی نشریه تخصصی در زمینه تجسمی به صاحب امتیازی حوزه هنری و مدیر مسئولی محسن مومنی شریف می باشد. در سرمقاله این نشریه می خوانیم ایجاد ارتباط با علاقه مندان به هنرهای تجسمی است. در واقع در هر شماره به دنبال ارائه اطلاعاتی هستیم که نقش مهمی در راهنمایی مخاطبمان به شکلی تازه داشته باشد، وجود امکانات گسترده در دنیای امروز خصوصاً در فضای مجازی ذهن مخاطب را به طور دائم درگیر هجوم انواع و اقسام اطلاعاتی می کند که در بسیاری از اوقات به نوعی در سطح جاری است و عمق پیدا نمی کند.
متاسفانه اغلب مخاطبان هنر نمی توانند به مطالعه دقیق مباحث نظری و تحقیقی بپردازند. این معضل از یک طرف به کمبود منابع تخصصی در حیطه هنرهای تجسمی برمی گردد و از طرف دیگر عدم توجه برنامه ریزان آموزشی را نشان می دهد. مشکل عمومی هنرجویان، دانشجویان و علاقمندان هنرهای تجسمی، عدم وجود اطلاعات درست و دقیق از هنرمندان برجسته دنیاست. یکی دیگر از معضلات در عرصه هنرهای تجسمی امروز ما عدم تشخیص سطح فرهنگی و توانایی های ادراکی مخاطبین است. می توان گفت اکثر کتاب ها، نشریات در کشور ما تمایل دارند برای طیف بسیار فرهیخته کار کنند و به این دلیل بسیاری از کارها قابلیت ارتباط با علاقمندان غالبا جوان را ندارد. بنابراین تشخیص و درک مخاطب اهمیت بسیاری پیدا می کند و در این باره باید بگوییم بخش منطقی شناسایی این طیف، بخش پنهان و ناپیدای ما در ارائه یک مجله در حیطه هنرهای تجسمی است و قسمت آشکار و ملموس آن، بخش ارائه اطلاعات و مفاهیمی است که بتواند این تصاویر، اطلاعات و نوشته ها را به گونه ای ارائه کند که محتوای پیام را به بهترین وجه برای مخاطبین بیان کند، بنابراین در هر مطلب هنری یک کشش اولیه برای ارتباط با مخاطب لازم است. نقطه ای که وی را جذب کرده و او را درگیر کار عرضه شده نماید. جذابیت کای می تواند موجب اتصال اولیه او و سپس جذب او به اطلاعات اولیه شده در مجله شود. پس از این اتصال، درجه بندی اطلاعات نقش اساسی در راهنمایی مخاطب دارد. در نهایت جذابیت در بیان ایده، حاصل تلاش ما در بیان محتواست و ارائه این محتوا با جذابیت های بصری که در واقع معادل های تصویری ما را شکل می دهد شامل صفحه آرایی، نوع انتخاب نوشته، طرح، عکس، رنگ و فرم نیز باید به گونه ای شکل بگیرد تا زمینه برای ارائه طراوت و تازگی پیام و مطلب را داشته باشد.
هنرهای تجسمی را می توانید از حوزه های هنری سراسر کشور تهیه نمائید

یزدفردا