زمان : 17 Mehr 1389 - 19:45
شناسه : 26439
بازدید : 3956
معاون برنامه ریزی استاندار یزد در دیدار با هیات تجاری کشور هند: هند ؛ بازاری مناسب برای صادرات کاشی و سرامیک یزد است معاون برنامه ریزی استاندار یزد در دیدار با هیات تجاری کشور هند: هند ؛ بازاری مناسب برای صادرات کاشی و سرامیک یزد است
یزدفردا "معاون برنامه ریزی استاندار یزد، گفت: بازار هند، بازاری مناسب برای صادرات کاشی و سرامیک یزد است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابائی" روز شنبه در دیدار با هیات تجاری کشور هندوستان، به معرفی توانمندیهای استان یزد پرداخت و گفت: در استان یزد بیش از 3 هزار واحد صنعتی وجود دارد و این استان هر چند به لحاظ جمعیت، نوزدهمین استان کشور است اما به لحاظ سرمایه گزاری صنعتی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.
وی افزود: 45 درصد از کاشی و سرامیک و 25 درصد از محصولات نساجی کشور در یزد تولید می شود.
معاون برنامه ریزی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: همواره به دنبال تقویت روابط فی مابین یزد و هندوستان بوده ایم و هم اکنون پیوند خوبی میان یزد و برخی از ایالتهای هند برقرار شده است.
بابایی خاطرنشان ساخت : پاره ای از تن یزد در هند مستقر است، چراکه 30 هزار نفر یزدی در کشور هندوستان ساکن هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: وجود این تعداد یزدی در هندوستان، قرابت خاصی بین یزد و هند برقرار کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از تحصیل کردگان یزدی در سطوح عالیه آموزشی ، از دانشگاه های شبه قاره هند فارغ التحصیل شده اند، گفت: در نشستهائی که با سفیر هند در ایران داشته ایم، علاوه بر ارتباطات تجاری بر توسعه ارتباطات آموزشی تاکید شد.
بابائی با بیان اینکه بازار هند، بازاری مناسب برای صادرات کاشی و سرامیک یزد است، از کنفدراسیون صنایع هند خواست تا زمینه تعامل هرچه بیشتر در این مقوله را فراهم کنند.
همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و توریسم از دیگر مواردی بود که "بابائی " بر ضرورت آن تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار، صنعت نساجی را از دیگر زمینه های مناسب همکاری فیمابین دانست و اظهار امیدواری کرد: تفاهم نامه ای که بین هیات هندی و اتاق بازرگانی استان یزد امضا شد، بستری برای ارتقاء سطح تعاملات بین یزد و هند باشد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان یزد نیز در این دیدار بر گسترش تعاملات و همکاری های یزد و هندوستان تاکید کرد.
"محمود امانت" در بخشی از سخنان خود، نوسازی و بهسازی صنعت نساجی استان یزد را از زمینه های همکاری بین یزد و هند دانست و خواستار همکاری آموزشی در زمینه های مرتبط با صنعت نساجی استان شد.
وی با بیان اینکه یزد، استان برتر در زمینه ذخایر معدنی است، این خطه از ایران اسلامی را مکان مناسبی برای سرمایه گزاری در این حوزه توصیف کرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان یزد، اظهار داشت: با توجه به برنامه توسعه زیرساختی هند برای 10 سال آینده، در بخش ساختمان و صدور خدمات فنی و مهندسی، آماده همکاری با هندوستان هستیم.
در بخش دیگری از این دیدار ، عضو هیات رئیسه کنفدراسیون صنایع هند، گفت: دوستی گمشده ای بین یزد و هند وجود داشت، که دوباره پیدا شده است و سابقه این دوستی به سالهای سال پیش از هجوم استعمار به هندوستان بر می گردد.
" کاپور" افزود: استعمار ، باعث شد تا دو ملت مقداری از هم فاصله بگیرند.
وی یزد را نزدیکترین شهر ایران از لحاظ فرهنگی و تجاری به هندوستان دانست و خواستار افزایش سطح مبادلات یزد و هندوستان شد.
عضو هیات رئیسه کنفدراسیون صنایع هند، آمادگی کشور خود را برای پذیرش هیات تجاری استان یزد اعلام کرد و اظهار داشت: این سفر، یک فرصت بسیار مناسب برای تجار هندی و یزدی برای انجام مذاکرات محسوب می شود.
دبیر اول سفارت هند در تهران نیز خواستار افزایش تعامل یزد و شبه قاره هندوستان شد.
" توماس" گردشگری را از جمله زمینه های مهم برای همکاری بین استان یزد و کشورش دانست و بر ضرورت افزایش تعامل سفارت ایران در هند با دفاتری که ایران در شهرهای دهلی نو، بمبئی و حیدرآباد دارد، تاکید کرد.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا دوتن از کارشناسان صنعت نساجی استان از آموزشهای تخصصی لازم در کشور هندوستان بهره بگیرند.
دبیر اول سفارت هند در تهران، روند تعاملات ایران و هندوستان را رو به رشد دانست و بر توسعه این تعاملات تاکید کرد.
وی از حضور خود در یزد ابراز خرسندی کرد و از مقامات استان، برای سفر به شبه قاره هندوستان دعوت نمود.

یزدفردا