زمان : 16 Mehr 1389 - 23:45
شناسه : 26412
بازدید : 6267
مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه فقید مهریز برگزار شد مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه فقید مهریز برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه فقید مهریز برگزار شد

مهریز"اعظم زارع خبرنگاریزدفردا :مراسم سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید محمد باقر حسینی منش امام جمعه فقید مهریز ، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، رئیس دفتر آیت الله مکارم، خانواده های شاهد و ایثارگر و جمعی از مردم قدرشناس در زینبیه مزویر آباد مهریز برگزار شد .
مدرس حوزه و دانشگاه یزد در این مراسم که معاون استاندار ، امام جمعه و مسئولان محلی حضور داشتند گفت: تكریم و تجلیل از عالمان دینی و پاسداشت یاد و خاطره آنها به عنوان یك ارزش والای دینی و اخلاقی ، همواره یك وظیفه مهم محسوب می گردد .
حجت الاسلام والمسلمین' سید حسن میر رحیمی ' افزود: عالمان دینی در طول حیات خود برای احیا و نشرآموزه های مكتب حیات بخش اسلام زحمات فراوانی كشیده اند .
وی خاطر نشان كرد: عزت امروز در بین ملل اسلامی و كشور ما ، همه بخاطر دین و گسترش تعالیم اسلام در بین مردم و نسل جوان و تلاش های طاقت فرسا و مخلصانه این افراد است .
مسئول سابق عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح كرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده كه همواره از عالمان دینی و خادمان واقعی خود قدردانی می كند .
میر رحیمی همچنین به اهداف كنونی كفر جهانی در خصوص ورود به نبرد مهم نرم و فعالیت های سوء فرهنگی برای تضعیف ارزش ها و اعتقادات دینی در بین نسل جوان اشاره و خواستار هوشیازی و بصیرت بیش از گذشته خانواده ها و مسئولان امر شد .
وی تاكید كرد: دشمن بصورت جدی و سازماندهی شده می خواهد در قالب تهدید نرم و با ابزارهای فرهنگی و تبلیغی مدرن خود ، اهداف شوم را دنبال نماید .
مرحوم آیت الله حاج سید محمد باقر حسینی منش ' به مدت 10 سال به عنوان اولین امام جمعه مهریز نسبت به ارشاد مردم و تبلیغ دین فعالیت كردند .
ایشان در سال 1377 و در سن 73 سالگی فرمان حضرت حق را لبیگ و به دیار باقی شتافتند .
یكی از فرزندان ایشان ' شهید سید محسن حسینی منش ' در هشت سال دفاع مقدس به فوز عظیم شهادت نایل و دیگر فرزند ایشان هم ' سید علی حسین منش ' جزء آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی است.
یزدفردا