زمان : 12 Shahrivar 1385 - 01:54
شناسه : 2641
بازدید : 1181
امام جمعه يزد:افراد انگشت شماري درصدد ايجاد آشفتگي در جامعه هستند امام جمعه يزد:افراد انگشت شماري درصدد ايجاد آشفتگي در جامعه هستند



يزدفردا: امام جمعه يزد گفت: در آستانه انتخابات خبرگان رهبري، افراد انگشت شماري با انگيزه‌‌هاي خاص در صدد ايجاد آشفتگي در جامعه هستند.


به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا ؛محمدعلي صدوقي امروز در خطبه‌هاي نمازجمعه يزد با انتقاد از كساني كه در تخريب شخصيت‌ها از هيچ مسئله‌اي كوتاه نمي‌آيند اظهار داشت: تخريب شخصيت‌ها با انگيزه و نسبت خاصي صورت مي‌گيرد.
وي گفت: در آستانه انتخابات خبرگان و شوراها ديگر نبايد همانند انتخابات گذشته شاهد تماشاي جو تخريب و تهمت نامزدها باشيم.
خطيب نماز جمعه يزد تأكيد كرد: اين انتخابات در آزادي كامل و با آراي مستقيم مردم برگزار مي‌شود و بايد توجه داشت مجلس خبرگان يكي از مهم‌ترين مجالس و تشكيلات در نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: با توجه به وظايف مهمي كه اين مجلس بر طبق قانون اساسي بر عهده دارد مهم‌ترين وظيفه‌اش انتخاب و تعيين رهبري براي نظام جمهوري اسلامي است.
صدوقي با اشاره به وظيفه مهم و خطير مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مقام رهبري به عنوان مقام ولايت در قانون اساسي ما جايگاه بلند و رفيعي دارد.
امام جمعه يزد با اشاره به اينكه مقام مظعم رهبري بالاترين مقام رسمي كشور است اظهار داشت: سياست هاي كلي نظام بايد از طريق رهبري تدوين و ابلاغ شود.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع نمايندگان مجلس خبرگان رهبري گفت: نمايندگان مجلس خبرگان رهبري بايد از مسائل خطي و جناحي به دور باشند.
خطيب نماز جمعه يزد در پايان تخريب شخصيت‌هاي نظام را به ضرر كشور دانست و افزود: حرمت، جايگاه، حيثيت و آبروي افراد بايد در هر انتخاباتي حفظ شود.

وي افزود: مجلس خبرگان رهبري، طبق قانون اساسي وظايف مهم، حساس و خطيري را بر عهده دارد و تعيين رهبري يكي از مهمترين وظايف آن است.

نماينده ولي فقيه در استان يزد در بخش ديگري از سخنانش، ضرورت پرداخت زكات از سوي مردم را يادآور شد و عمل به آن را از واجبات دين دانست.

صدوقي اظهار داشت: فلسفه وجوبي زكات اين است كه فقره در جامعه اسلامي از بين برود و فقرا در سفره اغنيا شريك شوند.

وي همچنين با اشاره به فرا رسيدن نيمه شعبان و برپايي آيين‌هاي جشن شادي ازمردم خواست بارعايت ضوابط اسلامي به شادي بپردازند و از مسايل خلاف اخلاقي و اسلامي بپرهيزند. 

منابع:فارس ايرنا

يزدفردا