زمان : 15 Mehr 1389 - 20:55
شناسه : 26396
بازدید : 4931
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد: استمرار خشکسالی شرایط بحرانی را برای یزد ایجاد کرده است مدیرکل مدیریت بحران استان یزد: استمرار خشکسالی شرایط بحرانی را برای یزد ایجاد کرده است
یزدفردا"مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: استمرار خشکسالی ، شرایط سخت و بحرانی را برای مردم برخی از نواحی استان یزد به همراه داشته است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " غلامرضا برزگری" در نشست با خبرنگاران اصحاب مطبوعات و رسانه که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، با اشاره به گرم شدن کره زمین و افزایش حوادث اقلیمی در کشور، گفت: در بین حوادث اقلیمی که کشور و به ویژه استان یزد را تهدید می کند، خشکسالی بزرگترین معضل بوده که بیشترین خسارت را به همراه داشته است.
وی افزود: در سال زراعی 89-88 حوادث اقلیمی 828 میلیارد تومان خسارت در استان یزد بر جای گذاشته که از اين ميزان، 741 میلیارد تومان ناشي از خشکسالی،39 میلیارد تومان به دليل تگرگ، 29 میلیارد تومان ناشي از سرمازدگی بهار و زمستانه، 13 میلیارد تومان در اثر بارندگی و 6 میلیارد تومان نيز به دليل توفان می باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان های بهاباد، بافق، طبس و خرانق جزء نواحی زلزله خیز استان یزد می باشند گفت: در شش ماهه اول سال هشتاد و هشت، 830 مورد و در شش ماهه اول سال هشتاد و نه 890 مورد زلزله از یک ریشتر تا چهار و نه دهم ریشتر در استان یزد به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به کاهش نرمال بارندگی استان یزد در سال های اخیر گفت: استان یزد جزء هفت استان بحرانی کشور از نظر بارندگی است.
برزگری افزود: شهرستان های خاتم با 35 درصد و یزد با 34 درصد، بیشترین کاهش بارندگی در استان را به خود اختصاص داده و در سال زراعی گذشته میزان کاهش بارندگی در شهرستان های مهریز 27، تفت 24، صدوق22، ابرکوه20، اردکان17، بافق16، طبس14، بهاباد23 و میبد3 درصد می باشد.
وی میزان بارندگی در دی ماه سال 88 در استان یزد را صفر اعلام کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره حوادث جاده ای در شش ماهه نخست سال جاري گفت: به طور متوسط در شش ماهه اول امسال، استان یزد 9 هزار مصدوم حادثه جاده ای داشته است.
برزگری در ادامه با اشاره به برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان یزد گفت: هفته کاهش بلایای طبیعی از 18 مهر ماه آغاز می شود وبیستم مهرماه نيز به عنوان روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در جهان معرفی شده است.
وی از بازدید معاون وزیر کشور از مناطق مختلف استان به منظور افتتاح پروژه های تکمیل شده اداره کل مدیریت بحران استان و برگزاری مانور در شهرستان های استان در هفته کاهش بلایای طبیعی خبر داد.
برزگری گفت: مجموعا 370 پروژه با 20 ميليارد و 640 ميليون تومان اعتبار از محل سفر دوم هيات دولت در زمينه پروژه های اداره کل مدیریت بحران استان با90 درصد پيشرفت كاري در دست اجراست.
مدیر کل مدیریت بحران استان مبلغ پیشنهادی طرح های استان یزد در بحث حوادث و مديريت بحران در دور سوم سفر هیات دولت به استان را 60 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی در پایان بر اطلاع رسانی دقیق از وضعیت خشکسالی استان به مردم به منظور صرفه جویی و بیان مطالب آموزشی و ترویج فرهنگ رعایت مسائل ایمنی در استان تاکید کرد.
یزدفردا