زمان : 15 Mehr 1389 - 20:38
شناسه : 26393
بازدید : 4092
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد ،در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کودک:کودکان بستر اصلی تعمیق فرهنگ هستند معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد ،در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کودک:کودکان بستر اصلی تعمیق فرهنگ هستند

بافق یزدفردا :معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: کودکان بستر اصلی تعمیق فرهنگ یک کشور هستند.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،  "غلامحسین دشتی " روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کودک با بیان اینکه انسانها ،محور همه برنامه ها و محور توسعه پایدار و همه جانبه هستند، کودکان را پایه و اساس توسعه اجتماعی ، فرهنگی و ... دانست.
وی اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای آینده یک کشور است و تمدنها در دل فرهنگ ها شکل می گیرند، بنابر این کودکان ، بستر اصلی شکل گیری، اصلاح و تحکیم فرهنگ یک کشور هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد افزود: زمینه کارهای بزرگ را می توان با ادبیات و زبان کودکانه در ذهن کودکان پدید آورد و آنگاه به آینده ای که آنها خواهند ساخت ،دل بست .
دشتی، خاطرنشان ساخت: آینده کودکان در گرو برخورد صحیح و مدیریت درست با آنها در دوران کودکی است؛ بنابر این مسئولیت سلامت جسم و روح آنها بر عهده ماست.
این مقام مسئول با بیان اینکه هر یک از ارگانهای برگزار کننده این نمایشگاه ، به بعدی از نیازهای کودکان پاسخ می دهند، اظهار امیدواری کرد: روزی فرا برسد که این ارگانها در کنار هم و در مجتمع بزرگی مثل پارک کودکان فعالیت کنند و آموزش و فرهنگ سازی برای کودکان در یک فضای عملی صورت گیرد و کودکان با طبیعت و ابعاد مختلف زندگی آشنا شوند.
دشتی همچنین شانزدهم مهرماه، روزجهانی کودک را تبریک گفت.
معاون استاندار در پایان سخنان خود از دستگاه هایی که در برپائی این نمایشگاه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این مراسم روز جهانی کودک را گرامی داشت.
\"سید محمد رضا قائم محمدی\" با اشاره به جمله معروف\" به کودکان خود نگوئید که چقدر دوستشان دارید، بلکه بگوئید؛ چقدر حاضرم برای شما وقت بگذارم\" هدف از برپائی این نمایشگاه را فراهم شدن فضای مناسبی برای یاد دهی مطالب آموزشی و فرهنگی به کودکان عنوان کرد.
وی این نمایشگاه را پربارتر از نمایشگاه سال گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه برای دومین سال متوالی، به ابتکار دفتر امور اجتماعی استانداری و با همکاری دستگاه هایی از قبیل بهزیستی، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری یزد، آموزش و پرورش استثنایی، خانه ریاضیات سازمان آموزش و پرورش، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر و... دائر شده است و به مدت یک هفته پذیرای کودکان خواهد بود.
قائم محمدی افزود: اسباب بازیهای پارک شادی یزد در این مدت، به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار می گیرد.
به گفته وی این نمایشگاه از پانزدهم لغایت بیست و دوم مهرماه صبح ها از ساعت 8 و 30 دقیقه تا ساعت 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 20 پذیرای کودکان و خانواده آنهاست.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری از خانواده شهروندان یزدی برای بازدید و بهره مندی از خدمات ارائه شده در این نمایشگاه دعوت کرد.
قائم محمدی همچنین از دستگاه های مشارکت کننده در برپائی دومین نمایشگاه تخصصی کودک قدردانی نمود.
در دومین نمایشگاه تخصصی کودک ، غرفه های کارگاه بینایی سنجی ،کارگاه ریاضی،آزمایشگاه،آزمون خلاقیت، خدمات توانبخشی، خدمات پیشگیری ، غرفه سرود، موسیقی، نقاشی و سفال و .... خدمات متنوعی به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.