زمان : 11 Shahrivar 1385 - 02:07
شناسه : 2637
بازدید : 1487
در مصاحبه با عجمین در مصاحبه با عجمین

 

برخلاف انتظار، مصاحبه با سیاستمدار سخنور و زیرکی که ملبس به ردای روحانیت و فرهنگ بوده، و قواعد بازی را به خوبی می دانست، بسیار سخت تر از آنچه که در تصور داشتیم بود، و بهمین دلیل ساده، پس ازدو ساعت گفتگو، آخرین سوال، سوال اول  و اولین سوال بود!

 

 

 

عجمین می خواهد بر روی پایه هایی که در گذشته گذاشته شده، و با همراهی بعضی ازنیروهایی که بنا به رابطه و با سفارش اعضاء قدر بعضی ازاحزاب! بر خلاف قاعده استخدام و مشغول بکار شده اند، ستون های محکم فرهنگی را بنا کند، غافل ازاین نکته، که پایه های موجود، ظرفیت و طاقت تحمل ستون های محکم فرهنگی را نداشته اند، و نخواهند داشت!

 

 

 

در حالیکه کارشناسانی با داشتن ده سال سابقه کار و مدرک کارشناسی مرتبط، به استخدام رسمی ارشاد در نیامده اند؛ استخدام بعضی ازافرادی که با سابقه کمتر ازدو سال و بدون مدرک مرتبط ، بنا به رابطه و سفارش، در گذشته نزدیک استخدام رسمی شده اند، بدجوری عدالت مورد اشاره احمدی نژاد، و برنامه های صفار هرندی را بزیر سوال می برد، و تمسخر می کند.

 

 

 

عجمین با زرنگی و سیاست و توجیه، از پاسخ به این سوال! که او مدیر کل عاصی و صفار هرندی است یا مسجد جامعی و کلانتری طفره می رود، اما حقیقت اینست، که او مدیر کل عاصی و صفار هرندی است، که ناخواسته و به اجبار، برنامه های مسجد جامعی  و کلانتری را اجرا می کند.

 

 

 

کارشناس جدید مطبوعات ارشاد، بهمراه شوهرش که مسئول سابق روابط عمومی ارشاد بوده است، سابقه همکاری با عوامل نشریه خاتم یزد را دارند، و حال چگونه این کارشناس فارغ التحصیل علوم ارتباطات دانشگاه آزاد میبد، که با بودجه کلان، در زمان غیاثی، آسیب شناسی مطبوعات محلی را انجام داده، می خواهد شمارگان حقیقی خاتم را اعلام کرده، و مواد تخلف خاتم و استادانش را گوشزد کند؟! در آینده مشخص خواهد شد.

 

 

 

مسئول امور فرهنگی ارشاد، که حوزه چاپ و نشر و مطبوعات زیر نظر اوست، بنا بدلایلی در زمان استانداری سفید، از سازمان اوقاف یزد طرد، و بدون داشتن سابقه و تجربه و مدرک مرتبط، در زمان کاظمینی به ارشاد منتقل شده، و اینک همچون گذشته، در حوزه حساس فرهنگ و نشر، زیر نظر معاونت فرهنگی منتخب غیاثی،به فعالیت فرهنگی ادامه می دهد.

 

 

 

عجمین! بنا به سیاست هایی، و با روحیه و تفکر و اخلاق و منش اسلامی، گذشته را یکسره تخریب و رد نکرده، معاون هنری منصوب کاظمینی و مشاور هنری غیاثی را همچنان برای مشاوره و طرح دادن حفظ کرده، مسئول حراست را تغییر نداده، از وضع موجود دفاع می کند، و از برنامه آموزش تئاتر، در خانه بی تئاتر نمایش یزد نام می برد، و اما اعلام نمی کند، که چه کسانی و با چه مدرک و سابقه ای و چه بودجه ای، این امر مهم را انجام می دهند؟!

 

 

 

عجمین! که برای استخدام و تامین نیروی انسانی، سخت مشکل قانونی دارد، با ورود به ارشاد یزد، تنها قادر به جذب یک نفر شده است، که عملکرد همان یک نیرو را در سیستم موجود حاکم بر ارشاد، می توان بخوبی با دیگر عملکردها مقایسه کرد، و دید؛ و بعبارتی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یک نفر در کنار معدودی دیگر، صادقانه ازعجمین و برنامه های عجمین دفاع می کند و کار انجام می دهد، و آن مسئول روابط عمومی ارشاد و مشاور مطبوعاتی عجمین است، که عجمین او را بعد از چند ماه کار بی مزد در روابط عمومی استانداری انجام دادن، به ارشاد یزد، هدایت و  جذب کرده است.

 

 

 

عجمین در طول مصاحبه، از عملکرد عاصی انتقاد می کند، و غافل ازاین نکته است که او نیز در ارشاد، بنوعی عملکرد عاصی در استانداری را تکرار می کند. برنامه فعالیت عجمین در ارشاد، بر مبنای جابجایی و استفاده ازنیروهای موجود است، نه تغییر و تحول، و این مسئله، کار عجمین را بسیار سخت و دشوار می کند، چرا که بسیاری ازنیروهای موجود، تمام خلاقیت و توانایی خود را در سالهای گذشته و زمان کاظمینی و غیاثی نشان داده اند، و حال ارشاد یزد، همچون استانداری، احتیاج مبرمی به هوای تازه دارد. هوایی که بتوان در آن فرهنگ و هنر پویا را تنفس کرد و از آن لذت برد.

 

 

 

عجمین نادانسته و ناخواسته، اشتباهات کاظمینی و غیاثی را بنوعی تکرار می کند، و این، نه به نفع فرهنگ و هنر یزد است، و نه در راستای سیاست و برنامه های صفار هرندی قرار می گیرد! شاید برگزاری یک جلسه مشترک، با حضور کاظمینی و غیاثی و عجمین، راهگشای بسیاری از مسائل باشد. شاید!

 

 

 

و اما! گفتگوی دوساعته با عجمین، و طی روزهای آینده، درج خواهد شد

منبع :توفان

يزدفردا