زمان : 13 Mehr 1389 - 01:13
شناسه : 26337
بازدید : 6958
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن برلزوم رشد صنعت و توسعه حمل و نقل ریلی كشور تاكيد كرد مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن برلزوم رشد صنعت و توسعه حمل و نقل ریلی كشور تاكيد كرد
بافق "علی عسکری سرپرست یزدفردا :مهندس "ارسی" در نشست تخصصی گروه های بازرگانی وبازاریابی نواحی شانزده گانه راه آهن کشوركه با حضور فرماندار طبس،مدیر کل راه آهن شرق، روسای گروه های بازرگانی ادارات کل مناطق راه آهن كشور در سالن همایش شهید رجایی فرمانداری طبس برگزار شد بابيان مطلب فوق، گفت : مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به ناوگان جاده ای و هوایی از قبیل ایمنی،صرفه جویی در سوخت، کاهش آلایندگی زیست محیطی، حمل بار انبوه و کاهش تصادفات جاده ای ، نقش موثر راه آهن کشور را دو چندان کرده است.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار و کالا را 30 درصد عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم که این امر را به 50 درصد باید ارتقا دهیم.
مدیر کل راه آهن شرق كشور هم دراین نشست یک روزه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس،فعالیت های اداره کل راه آهن شرق در زمینه حمل بار و مسافر، مبادی بارگیری در معدن زغالسنگ پروده، معدن سنگ آهن رباط پشت بادام و سنگان خواف و همچنین بارگیری سیمان در تربت حیدریه جهت صادرات به کشورهای آسیای میانه را تشریح کرد.
مهندس" محمد پورفخری " ارتقاء ایمنی سیر و حرکت توجه خاص به بازرگانی و بازاریابی و جذب بار و مشتری مداری و آموزش نیروهای متخصص و فنی و بومی سازی کارکنان و تکریم ارباب رجوع را از اولویت های کاری خود برشمرد.
وي در ادامه تن کیلو متر ناخالص حمل بار را در شش ماهه نخست سال جاری رابيش از یک میلیارد و 422 میلیون تن کیلومتر و تن کیلومتر خالص را در این مدت افزون بر757 میلیون و 528 هزار تن کیلومتر اعلام و از رشد 30 درصدی در تن کیلومتر ناخالص و رشد 24 درصدی تن کیلومتر خالص در شهریور ماه سال جاری خبر داد.
" پورفخري " همچنین در خصوص حمل سیمان توسط واگن های راه آهن شرق به کشورهای آسیای میانه گفت:میانگین ماهیانه سیمان در سال گذشته 90 واگن بوده که با تلاش گروه بازرگانی و بازاریابی این اداره کل به 230 واگن در ماه ارتقا یافته و این امر باعث رشد 205 برابری حمل سیمان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.
او ادامه داد: با وجود گذشت پنج سال از تاسیس این اداره کل، با تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش خود توانسته ایم در امر ایمنی و جذب مشتری گام های ارزنده ای برداریم. که اين امرخوشبختانه کسب رتبه چهارم درزمینه تن کیلومتر بار حمل شده در بین نواحی مختلف راه آهن را در پی داشته است.
مدیر کل راه آهن شرق اظهار امیدواری کرد با تلاش ارزنده کارکنان این اداره کل بتوانیم شاهد احراز رتبه برتر در زمینه حمل بار باشیم.
نقد و بررسی مسائل و مشکلات گروه های بازرگانی و بازاریابی نواحی راه آهن از دیگر برنامه های این همایش بود.
در پايان شرکت کنندگان در این همایش از معدن زغالسنگ طبس، ایستگاه راه آهن تربت حیدریه و بارگیری سنگ آهن خواف در سنگان بازدید کردند.

یزدفردا