زمان : 12 Mehr 1389 - 02:15
شناسه : 26309
بازدید : 4552
برای فرهنگ بودجه فوتبالی می خواهیم برای فرهنگ بودجه فوتبالی می خواهیم
امیر ترقی نژاد

1.میلیاردها تومان درخصوص فوتبال سرمایه گذاری می شود، میلیون ها نفر به این رشته ورزشی توجه می کنند، روزی نیست که در شبکه های خبری صدا و سیما میزگردی درخصوص فوتبال نباشد، ولی در این وسط هیچ کس نیست که بگوید چرا کسی به داد بودجه فرهنگ نمی رسد؟ چرا فردی درخصوص تاثیرگذاری فرهنگ نمی گوید و بالا خره اینکه چرا به فرهنگ توجه ای همانند فوتبال نمی شود؟
2.می گویند اگر به فرهنگ توجه جدی شود ناهنجاری هایی که در مسابقات فوتبال وجود دارد به اتمام خواهد رسید. حال سوال این است که آیا به این موضوع توجه کرده ایم ؟ و اگر توجه نموده ایم برنامه ما در این خصوص چیست؟
3.ناهنجاریهایی که بعضا این رشته ورزشی پر طرفدار در میان اقشار جامعه ایجاد نموده مترادف آسیب اجتماعی است . مثلا به مدل مو و لباس برخی از بازیکنان تیم فوتبال توجه کنید مشخص خواهد شد که چقدراز جوانان از این شیوه تقلید می کنند. از همه بدتر اینکه بازیکن نماهایی که باید الگویی مردم باشند با برخی از حرکت منفی چنان ضربه ای به فرهنگ کشور وارد نموده اند که مثل نقل و نبات در کوچه بازار رایج شده است .
4.جای تعجب ندارد ،چرا که عدم توجه به آسیب شناسی فرهنگ باعث شده این رشته ورزشی پردرآمد جیب های فرهنگ را خالی نماید به طوری که به همان اندازه که برای این رشته ورزشی هزینه می نماییم باید برای فرهنگ دوبرابر آن خرج نمودتا این آسیب ازاذهان پاک شود .

5.چه بخواهیم چه نخواهیم تنها راه برون رفت درخصوص مشکلات و ناهنجاریهای های این رشته وزرشی بخصوص فوتبال توجه به فرهنگ است . اگر فوتبال را مثال زدیم آوردن مصداقی بود تا بگوییم فرهنگ کشور نیز مظلوم شده است وبرای آن باید سرمایه گذاری همانندفوتبال صورت بگیرد.
یزدفردا