زمان : 12 Mehr 1389 - 02:00
شناسه : 26306
بازدید : 29375
کسب موفقیت  استا د نخبه ابرکوهی کسب موفقیت استا د نخبه ابرکوهی

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: دکتر سید منصور واعظ پور به عنوان رئیس انجمن سیستم های فازی ایران و عضو هیآت مدیره انجمن ریاضی ایران انتخاب شد.

همچنین وی موفق به کسب کرسی استادی (فول پروفسوری) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گردید.

ضمن تبریک به جناب واعظ پور ، برای تمام نخبگان استان در سطح کشور و جهان آرزوی موفقیت روز افزون داریم .

تاریخچه تاسیس انجمن : تاريخچه تأسيس انجمن سيستم‎‎هاي فازي ايران


پس از معرفي نظريه ‎ فازي توسط پرفسور لطفي ‎ زاده استاد ايراني تبار دانشگاه بركلي در سال 1965 ميلادي، اين نظريه در سطح جهاني روبه پيشرفت و توسعه قابل ملاحظه ‎ اي نمود. از جمله اين پيشرفتها مي ‎ توان به ورود نظريه ‎ فازي در بسياري از رشته ‎ هاي علوم و مهندسي، برگزاري دهها كنفرانس بين ‎ المللي در موضوعات نظريه فازي، چاپ و انتشار صدها مقاله درمجلات علمي، ورود نظريه فازي در صنعت و ساخت وسايل و تجهيزات گوناگون با بهره ‎ گيري از منطق فازي اشاره كرد.


با توجه به رشد روزافزون و استقبال عمومي از نظريه فازي، در سطح جهاني تشكيل انجمن ‎ هاي فازي مورد توجه محافل علمي كشورها قرار گرفت كه نتيجه آن تأسيس دهها انجمن علمي و گروههاي كاري در زمينه نظريه فازي در جهان بوده است. از جمله اين انجمن ‎ ها مي ‎ توان به انجمن بين ‎ المللي سيستم ‎ هاي فازي ( IFSA ) اشاره كرد كه در سطح جهاني فعال است و هر دو سال يكبار كنفرانس بين ‎ المللي سيستم ‎ هاي فازي را برگزار مي ‎ كند و مجله Fuzzy Sets and Systems را منتشر مي ‎ كند.


در كشور ما نيز طي بيست سال گذشته نظريه فازي بتدريج مورد توجه و استقبال جامعه علمي قرار گرفت و در شاخه ‎ هاي گوناگون آن نظير منطق فازي، رياضيات فازي، آمار فازي، بهينه ‎ سازي فازي، كنترل فازي و ساير رشته ‎ هاي فازي فعاليتهاي تحقيقاتي و آموزشي روبه افزايش نهاد و چندين كنفرانس ملي و بين ‎ المللي با موضوعات نظريه فازي در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي برگزار گرديد كه از جمله مي ‎ توان به برگزاري دو كنفرانس تحت عنوان نظريه مجموعه ‎ هاي فازي در دانشگاه شهيدباهنر كرمان، به كمك كنفرانس بين ‎ المللي در مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات،‌ يك كنفرانس بين ‎ المللي در دانشگاه تبريز و سومين كنفرانس فازي در دانشگاه سيستان و بلوچستان، چهارمين كنفرانس سيستم ‎ هاي فازي در دانشگاه مازندران و پنجمين كنفراس سيستم ‎ هاي فازي در دانشگاه امام حسين (ع) اشاره كرد. روند اين كنفرانس ‎ ها نشان مي ‎ دهد با گذشت زمان تعداد شركت ‎ كنندگان كنفرانس و مقالات ارايه شده افزايش چشمگيري داشته است. از اين ‎ رو تأسيس انجمني در زمينه فازي كه بتواند ضمن انسجام بخشيدن به فعاليت محققان در زمينه نظريه فازي موجبات رشد و گسترش آن را فراهم نمايد همواره مورد توجه بوده است.




وظایف و فعالیتهای انجمن عبارتند از: انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی بین محققان و متخصصانی كه به گونه ای با علم فازی سرو كار دارند. همكاری با نهادهای اجرائی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پرورش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن. ترغیب و تشویق پژوهش گران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز. ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی. تشكیل گردهمایی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی.


اعضاي هيأت مديره : اعضاي هيأت مديره انجمن
رديف
  نام و نام خانوادگي
  نام دانشگاه
  1
  دكتر سيد منصور واعظ پور (رئيس)  دانشگاه صنعتي اميركبير
  2
دكتر سعيد عباس بندي
دانشگاه بين المللي امام خميني (ره)
  3
  دكتر توفيق الهويرنلو   دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات
  4
   دكتر ميرمحسن پدرام   دانشگاه تربيت معلم تهران
  5
 دكتر بيژن دواز  دانشگاه يزد
  6
  دكتر محمدباقرمنهاج
 دانشگاه صنعتي اميركبير
  7
  دكتر علي وحيديان كامياد   دانشگاه فردوسي مشهد
  8
 دانشگاه فردوسي مشهد
  9
  دكتر بابك نجاراعرابي (علي البدل)   دانشگاه تهران



انجمن سیستم های فازی ایران


Iranian Fuzzy Systems Association

عضو وابسته شوراي انجمن هاي علمي ايران


اطلاعات شناسنامه اي انجمن

زمينه اصلي فعاليت:علوم پايه
تاريخ دريافت پروانه تاسيس انجمن:25/7/1383
شماره ثبت:18517
تاريخ ثبت:18/5/1384
شهر: تهران
نشاني:
تهران، خيابان كارگز شمالي،‌بالاتر از تقاطع آل احمد- خيابان پنجم ،‌پلاك 38(3 قديم)،‌ طبقه اول ،‌واحددوم
کدپستي: 1439613114
تلفن: 021-88639285
نمابر: 021-88639285
وب گاه:www.fuzzy.ir
پست الکترونيکي:info@fuzzy.ir

اطلاعات توصیفی انجمن

اهداف
به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی، فناوری و گسترش مرزهای دانش و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصّص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های تئوری و کاربرد نظریه های فازی انجمن سیستم های فازی ایران تشکیل می شود