زمان : 10 Mehr 1389 - 21:02
شناسه : 26293
بازدید : 3313
آغاز به كار سامانه ثبت حوادث و آموزش سازمان آتش‌نشاني به مناسبت روز آتش‌نشاني و ايمني آغاز به كار سامانه ثبت حوادث و آموزش سازمان آتش‌نشاني به مناسبت روز آتش‌نشاني و ايمني
یزدفردا"به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش‌نشاني و ايمني سامانه ثبت حوادث و آموزش سازمان آتش‌نشاني به بهره‌برداري رسيد. مهدي فعالي مدير عامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري يزد ضمن اعلام اين مطلب گفت سيستم جامع مكانيزه ثبت حوادث و آموزش آتش‌نشاني متشكل از بخش‌هاي ثبت اطلاعات مربوط به حوادث، سامانه مكان‌نما و مسيرياب خودكار و آموزش مي‌باشد كه قابليت ثبت اطلاعات مربوط به خدمات مربوطه و دريافت گزارشات آماري مورد نياز از اطلاعات سيستم را نيز دارد.
وي افزود يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين سامانه كاربرد GIS در مسيريابي ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني مي‌باشد كه با توجه گستردگي شهر يزد در حال حاضر و ضرورت امر امدادرساني به موقع و سريع، مسيريابي بين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني و نقاطي كه حادثه در آنها رخ داده است از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
فعالي در ادامه تعيين بهترين و كوتاه‌ترين مسير بين يك ايستگاه آتش‌نشاني و محل حادثه را از كاربردهاي فرآيند مسيريابي برشمرد. همچنين اين امر کاهش هزینه‌های مالی، کاهش ترافیک درون شهری ، افزایش سرعت در امر امدادرسانی و ... را نیز به همراه داشته و همچنین منجر به تهیه نقشه منطقه بندی و بهينه نمودن خدمات‌رسانی ایستگاه‌های آتش نشانی در وضعیت موجود خواهد شد.
گفتني است اين سامانه با استفاده از Caller Id موجود در مركز آتش‌نشاني شماره تلفن فرد تماس گيرنده را نمايش داده و با استفاده از اطلاعات موجود در بانك شماره تلفن‌ها و اتصال آن به اشخاص و مكان‌ها، موقعيت مكاني تماس گيرنده را بر روي نقشه مشخص مي‌كند. بدين صورت از هرگونه خطا و اشتباه در مسيريابي جلوگيري شده و جانمايي محل حادثه بر روي نقشه به حداقل زمان كاهش خواهد يافت.