زمان : 10 Mehr 1389 - 19:50
شناسه : 26283
بازدید : 2072
روز سالمند(سید ناصر امامی) روز سالمند(سید ناصر امامی)
یزدفردا"سالمندي موهبتي الهي است و سالمند اگر چه خسته راه است و لي تجربه اش از بزرگترين گنجينه هاست سالمند در غروب زندگي اين جهان خويش طلوع كرامت ، انسانيت و عزت جاودنه اي را به تماشا نشسته است او گوهري گرانبها در صدف زندگي و صندوقچه اسرار تاريخ است .

امام سجاد (ع) درباره حقوف سالمندان مي فرمايد « حق سالخورده اين است كه حرمت پيري اش را بداري اگر سوابق فضيلت در اسلام دارد تجليلش كني اورا مقدم بداري در اختلافات خصمانه با او روبرو نشوي .

دين اسلام بر بقاي خانواده ها توصيه نموده و تاكيد نموده كه در سايه خانواده است كه بقاي نسل تضمين مي شود و خانواده محل امني براي آرامش افراد و بستري براي كمال انسان است و از اين رو در آموزه هاي ديني براي ايجاد و ماندگاري اين كانون سفارش هاي فراواني شده است مهمترين دستور اسلام در اين خصوص ، احترام گذاشتن فرزندان به والدين و ياري رساندن به آنان است قران كريم احترام به پدر و مادر را بعد از ايمان به خداوند متعال قرار داده است زيرا آنان زحمات زيادي براي فرزندان كشيده اند بر همين اساس دولت جمهوري اسلامي ايران با نگاهي ويژه به مسائل اجتماعي سالمندان مانند ارائه خدمات درماني و كمك هزينه تا اندازه اي از درد و رنج آنها كاسته است .

استان يزد و به تبع آن شهرستان محروم خاتم به لحاظ عمل به فرهنگ و آميزه هاي ديني در احترام به بزرگسالان و پدر و مادر زبانزدخاص و عام مي باشند و انشاءا... كه اين رسوم زيبا و پسنديده هر روزه بي رنگ تر شده و فاصله هاي ايجاد شده بين خانواده ها و بخصوص اولياء و فرزندان روز به روز كمتر گردد.

در پايان اينجانب اين روز بزرگ را به كليه سالمندان و پدران و مادران گرامي بخصوص اهالي خونگرم و صميمي شهرستان خاتم تبريك و تهنيت عرض نموده و اميدوارم در سايه الطاف حضرت ولي عصر (عج) سايه اين عزيزان همه بر سر خانواده هاي خود پايدار و مستحكم باشد .