زمان : 08 Mehr 1389 - 21:24
شناسه : 26243
بازدید : 5200
نشست تابش با رییس سازمان آموزش و پرورش استان نشست تابش با رییس سازمان آموزش و پرورش استان
یزدفردا "محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با باغستانی رییس سازمان آموزش و پرورش استان، طاهرزاده مدیر آموزش و پرورش اردکان و معاونین این اداره دیدار کرد .
در این جلسه که در محل اداره آموزش و پرورش اردکان برگزار شد، تابش در جریان آخرین گزارشات مدیریت آموزش و پرورش استان و شهرستان اردکان در آستانه سال تحصیلی جدید مدارس قرار گرفت .
در ابتدای این جلسه طاهرزاده مدیر آموزش و پرورش استان ضمن خیر مقدم به نماینده مردم اردکان و تشکر از حمایتهای وی در راستای ارتقاء سطح آموزش و پرورش شهرستان، خبر از تمرکز پیش دبستانیها در اردکان در سال چدید تحصیلی داد. وی کلیه ثبت نامها در مدارس شهرستان را از طریق شبکه اینترنت ذکر کرد و این مهم را در راستای تسریع در روند کار عنوان نمود . وی سپس طی گزارشی به برخی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان در خصوص بحث نیروی انسانی و بودجه اشاره کرد .
طاهرزاده همچنین با اشاره به وضعیت فعلی دبیرستان ماندگار شرف اردکان که از قدیمی ترین دبیرستانهای کشور محسوب می شود گفت : " نیاز است تا فضا های آموزشی و جانبی این دبیرستان ساماندهی شده بر میانگین سرانه فضای در اختیار دانش آموزان افزوده گردد و اگر بتوانیم مبلغی را در اختیار شورای آموزش و پرورش بگذاریم تا به مدرسه پرداخت شود بسیاری از مشکلات آن حل خواهد شد .
سپس باغستانی رییس سازمان آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی با تشکر از نقش آفرینی تابش در حمایت از آموزش و پرورش استان، بر لزوم تشکیل نشست مشترک با رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص ساماندهی بحث بازسازی مدارس شهرستان تاکید کرد و از نماینده مردم اردکان خواست تا در این خصوص آموزش و پرورش را یاری دهد .
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از کمبود 450 معلم ابتدایی در استان خبر داد و همچنین بحث کمبود حداقل 30 نیروی خدمتگزار در مدارس اردکان را نیز مطرح نمود و خواستار توجه مجلس به ویژه شخص نماینده مردم اردکان به این موضوع شد .
در ادامه شاکر معاون آموزش و پرورش اردکان به بحث اعتبارات عمرانی برخی مصوبات سفرهای روز اول و دوم هیات دولت به اردکان اشاره کرد و از عدم تخصیص آنها خبر داد.
همچنین وی از تصویب بحث ساخت استخر شنای کانون امام خمینی (ره) اردکان در شورای آموزش و پرورش استان و قرار گرفتن آن در زمره پروژه های دور سوم سفر هیات دولت به استان خبر داد .
در ادامه این نشست ، تابش ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به کلیه دست اندرکاران امر آموزش و پرورش در استان یزد از زحمات رییس سازمان آموزش و پرورش استان، مدیر اموزش و پرورش اردکان و کلیه معلمان و فرهنگیان و کارکنان اموزش و پرورش اردکان تقدیر کرد .
تابش با اشاره به پیشرفتهای سالهای اخیر در اردکان و امر توسعه در این شهرستان ، گفت: " اردکان این پتانسیل را دارد که بتواند قطب علمی و اقتصادی کشور شود ."
وی سپس به نقش ممتاز آموزش و پرورش در بستر سازی لازم برای تربیت نیروهای نخبه و متخصص برای آینده شهرستان اشاره نمود و نقش مدیریت در امر تعلیم و تربیت را ممتاز دانست و افزود: " مدیر خوب مدیریست که با اتکاء به علم ؛ هم برنامه ریزی خوب داشته باشد و هم بتواند منابع و امکانات مورد نیاز برای انجام کار را فراهم کند ."
وی سپس طی تماس تلفنی با معاون سازمان نوسازی مدارس کشور خواستار عمل هر چه سریعتر مسئولین این سازمان به قول های داده شده پیرامون تامین اعتبارات لازم برای احداث و بازسازی فضاهای آموزشی شهرستان شد و پیگیری امر و ارائه گزارشی در این خصوص را خواستار شد.
یزدفردا