زمان : 08 Mehr 1389 - 20:37
شناسه : 26236
بازدید : 3640
زنگ عاطفه ها در مدارس مهریز نواخته شد زنگ عاطفه ها در مدارس مهریز نواخته شد
مهریز "اعظم زارع خبرنگاریزدفردا :همزمان با سراسر کشور زنگ جشن عاطفه ها در تقارن با آغاز مهرماه و هفته دفاع مقدس و بازگشایی شكوهمند مدارس، به صورت نمادین در مدرسه دبستان دخترانه عصمتیه خورمیز به صدا در آمد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان در این آیین با اشاره به سیره حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: مردم به ویژه دانش آموزان با تاسی از این امام همام باید احسان و نیکوکاری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
سیدجلیل عقیلی با بیان این که امروز با نواختن زنگ عاطفه ها وارد مدرسه جدیدی به نام «مدرسه نوع دوستی» می شویم، گفت: کسانی که مزه تلخ فقر را نچشیده اند در این مدرسه می آموزند که نوع دوستی تنها شرط انسان بودن، انسان ماندن و سنگ نشدن دل هاست.

وی افزود: دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان که خانواده بزرگ آموزش و پرورش را تشکیل می دهند با مشارکت گسترده در جشن عاطفه ها الگو و راهنمایی برای سایر مردم نسبت به نوع دوستی و همدردی با نیازمندان هستند.

رئیس آموزش و پرورش مهریز با بیان اینکه امسال این جشن در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرستان برگزار می شود، افزود: بیش از 100 پایگاه در مدارس شهرستان کار جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نیکو کاران را به عهده دارند.

عقیلی با بیان اینکه كمك‌های مردمی در قالب روندی مبتنی بر تكریم شخصیت دانش‌آموزان انجام می‌شود افزود: كمك‌های مردمی این جشن‌ میان 1000 دانش آموز بی بضاعت و یتیم شهرستان توزیع می‌شود.

همچنین "زارعزاده" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاخه مهریز در این مراسم پیام مدیر کل کمیته امداد استان را در خصوص این جشن قرائت نمود.

اضافه می شود نظیر این مراسم در سایر مدارس شهرستان نیز برگزارشد.
یزدفردا