زمان : 07 Mehr 1389 - 17:30
شناسه : 26202
بازدید : 3333
دکتر الهام مشاور حقوقی رییس جمهور در جمع رزمندگان مهریز:  دفاع مقدس ، قطعه عظیم تاریخی برای ایران و اسلام است دکتر الهام مشاور حقوقی رییس جمهور در جمع رزمندگان مهریز: دفاع مقدس ، قطعه عظیم تاریخی برای ایران و اسلام است
مهریز خبرنگار یزدفردا :مشاور حقوقی رییس جمهور در گردهمایی بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مهریز گفت: دفاع مقدس ، یك قطعه عظیم تاریخی برای ایران و تاریخ پر افتخار اسلام است .
به گزارش  یزدفردا، در این گردهمایی بزرگ که به مناسبت هفته دفاع مقدس و توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهریز برگزار شد مشاور حقوقی رئیس جمهور وجود بزرگانی چون آیت الله سید کاظم یزدی، حاج شیخ عبدالکریم حایری و شهید صدوقی بزرگ را مایه افتخار و مباهات استان یزد دانست و گفت: اینان مظهر بینش، بصیرت و تربیت در حفاظت از بنیان دینی ما از مشروطه تا دوران ستم شاهی رضا خانی بودند.

دکتر الهام 313 شهید شهرستان مهریز را یادآور شهدای مقدس بدر و یاران حضرت قائم در آخرالزمان ذکر نمود و گفت: شهیدان استان یزد به ویژه شهید صدوقی بزرگ بر تارک استان یزد می درخشند وب هترین اسوه و الگو برای مردم هستند.

وی دفاع مقدس را قطعه عظیم تاریخی مردم ایران اسلامی بلکه تاریخ اسلام ذکر کرد و گفت: درسهای این دوره از نظام اسلامی درسهای بسیار متنوعی از تبعیت از ولایت و رهبری است که این مهم باعث جاودانگی دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به شعار جنگ جنگ تا پیروزی گفت:بنا به فرموده امام راحل جنگ ،جنگ تا رفع فتنه هدف ماست و ما باید این مسیر را تا رفع فتنه ار عالم دنبال کنیم وپیروزی حقیقی آن روزی است که فتنه بکلی از عالم اسلام برداشته شود.

مشاور حقوقی ریاست جمهوری افزود: امروز هم شعار دفع فتنه و قلع و قمع آن چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی ادامه دارد و ما باید نظام حاکم بر دنیای امروز را که ادعای مدیریت جهانی و ادعای داشتن دغدغه و نگرانی برای جهانیان را دارد بشناسیم.

دکتر الهام افزود: دفاع مقدس با 8 سال پایداری و ایستادگی واقعیت حاکم بر دنیای اسلام را نشان می دهد و ما از وقتی عزت ،کرامت و استقلال خودمان را در پایه این اعتقادات پیدا کردیم جنگ و دشمن نیز پیدا شد که از شروع تا پایان جنگ با وجود قطعنامه های صادره سازمان ملل طوری وانمود کردند که جنگی اتفاق نیفتاده است و پس از هفت سال تازه میگویندریشه یابی کنید.

وی با اشاره به سخن امام راحل که گفتند: اگر لیبرالها در این کشور حکومت می کردند یک شبه همه عزت ما را می فروختند وزیر بار سختی و مشقت نمی رفتند تصریح کرد:امام تبلورآرمان حسینی است وآنهایی که امام و تفکر امام را در 16 آذر به اتش کشیدند در اصل خیمه اباعبدا...الحسین را در روز عاشورا آتش زدندو با این اتفاقات ماهیت فرهنگی خود را نشان دادند.

دکتر الهام بابیان این مطلب که دنیای متمدن امروز دنیای سانسور است و آزادی بیان یک دروغ بزرگ است گفت:باید به جوانان ماهیت تمدن غرب را بشناسیم چرا که امروز عده ای به اسم اصلاحات در صدد تضعیف رهبری و براندازی ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در مقر سازمان ملل گفت: :رژیمهای حاکم بر جهان حتی حاضر به بررسی جنایت نیستند وهنگام حضور رئیس محترم جمهوری ایران درمقر سازمان ملل سران کشورها تاب شنیدن حقیقت را ندارند لیکن آقای احمدی نژاد با شجاعت ،صراحت،شفافیت و منطق در تریبون سازمان ملل و در عمق خاک دشمن از صلح وبرابری ،کرامت ، تعالی انسان و انسانیت و از حقیقت عالم اسلام حضرت حجت (عج) می گوید و امروز مرد مقاومت این جبهه مقام معظم رهبری ونائب برحق امام زمان است که انشاءا... در ظل توجهات پروردگار به دست صاحب اصلیش خواهیم رساند.

الهام با اشاره به اینكه ملی گراها ، لیبراها ، اصلاح طلبان و جریان سبز همه در یك مسیر و بر اساس اهداف دشمن فعالیت دارند خاطر نشان كرد: بدون شك اگر لیبرال ها بر این كشور حكومت می كردند یك شبه همه عزت ما را می فروختند .
وی با اشاره به اینكه همه دشمنی كفر جهانی و برخی از عوامل خود فروخته داخلی بر علیه انقلاب اسلامی بخاطر اسلامیت این نظام نشات می گیرد خاطر نشان كرد: هویت اصلی نظام ما ، اسلام ، قرآن و ولایت است و دشمنان می خواهند ار طریق توطئه های مختلف نسبت به تضعیف آنها و رسیدن به اهداف خود تلاش نمایند .
مشاور حقوقی رییس جمهور گفت: ما امروز در داخل كشور با جریانی روبرو هستیم كه عقبه آن به خارج وصل است و هدف اصلی آنها هم براندازی نظام اسلامی است .
الهام تاكید كرد: خوشبختانه مردم از این فتنه به خوبی عبور كردند و همه نقش های شوم دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب گردید .

فرماندار مهریز نیز در این مراسم درگزارشی به معرفی وضعیت ایثارگری این شهرستان در دوران دفاع مقدس پرداخت .

احمد علی زارعزاده مهریز را با وسعت 7000 کیلومتر دارای 1850 نفر رزمنده ، 820 جانباز ،313 شهید و66 آزاده ذکر کردو گفت : مردم ولایتمدار مهریز در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال و مثمر ثمری داشته اند.

وی با بیان تهدیدات فراروی نظام اسلامی تهدید سیاسی را خطرناک تر از همه تهدیدات ذکر کرد و افزود: ایران اسلامی مقتدرتر از هر زمان دیگر آماده مقابله بها انواع تهدید نظامی ،فرهنگی وسیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: امت حزب ا... با ید رهبر شناسی ،جریان شناسی ،دشمن شناسی و مهمتر از همه خط امام را بشناسند.

در ابتدای این مراسم فرمانده مقاومت بسیج مهریز در سخنانی ضمن خیرمقدم به رزمندگان دلاورهشت سال دفاع مقدس وبا گرامیداشت یاد وخاطره امام و شهداءونثار سلام و صلوات به روح وروان 313 شهید شهرستان، مخلص ترین،صبورترین ،مقاومت ترین وعزیزترین یاران امام را رزمندگان دانست .

سبزه علی اکبری با بیان اینکه بسیج میقات پابرهنگان ومعراج اندیشه پاک انسانی است افزود :اگر ما بخواهیم در این نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با همان روحیات ، منویات و آرمانهای دفاع مقدس تا سرحد حضور در صحنه باشیم.

وی اعزام نمادین رزمندگان مهریز به جبهه ها را از بهترین برنامه های دفاع مقدس در مهریز ذکر کرد که خاطرات زمانهای اعزام رزمندگان را در مردم زنده کردو از همکاری و مشارکت نردم و ادارت و نهادهای شهرستان در برگزاری باشکوه این مراسم تجلیل کرد.

پخش کلیپ خاطره گویی رزمندگان در محضر رهبر معظم انقلاب، پخش صحنه هایی از اعزام رزمندگان مهریز به جبهه ها، بیان خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شقایقهای آسمانی از دیگر برنامه های اجراء شده در گردهمایی بزرگ رزمندگان مهریز بود.

یزدفردا
جمال