زمان : 07 Mehr 1389 - 16:50
شناسه : 26198
بازدید : 4394
هشداری درخصوص عرفان های کاذب هشداری درخصوص عرفان های کاذب
یزدفردا "امیرترقی نژاد:.آنگونه که از شواهد امر پیداست و در رسانه کم و بیش از آن خبری منتشر می شود ، عرفان های کاذب و ترویج برخی از علائم شیطان پرستی در میان جامعه است. این موضوع تاکنون توانسته به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه برخی از مخاطبان خود را جذب نماید. با این حال، این موضوع یک هشدار نیست بلکه یک خطر جدی است که روز به روز" ویروس "آن در حال پخش و گسترش است .
2.برخوردهای ضربتی با عرفانهای کاذب در صورت مشاهده شدن صورت می گیرد، اما سوال این است با فعالیت های پنهانی و زیرزمینی و حتی هرمی که در این زمینه شکل گرفته چه برنامه و فعالیتی داریم ؟ آیا "پادزهر"ما در این زمینه آنقدر قوی هست که نگران جوانان خود نباشیم ؟
3. قبول کنیم که درخصوص حذف و زودودن اینگونه فعالیت ها ، حرف های قشنگ و حتی محکمی زده ایم اما در بحث برنامه و عملیاتی کردن و سرمایه گذاری فرهنگی اینقدر ضعف داشته ایم که این روزها شاهد آن هستیم که عرفان های کاذب چگونه جوانان ما را مورد هدف قرار داده است.
4.بگذریم، نمی خواهیم که حرف بزنیم و به آن عمل نکنیم ،می خواهیم بگوییم که حالا چه باید کرد؟ چکار کنیم که در آینده شاهد بهم ریختگی و پاشیدگی فکری نسل جوان خود نباشیم؟

5.به اعتقاد نگارنده ، سرمایه گذاری فرهنگی و هزینه نمودن در این زمینه به طور مناسبت مورد توجه قرار نگرفته است . به طور مثال مناطقی را سراغ داریم که در آن چندین مسجد یا کانون فرهنگی و کتابخانه وجود دارد ولی در بخش دیگربایک جمعیت زیاد اصلا هیچکدام از این موارد مشاهده نمی شود .این مسئله نگرانی ها را دو برابر افزایش می دهد، چرا که هدف مبلغان عرفان های کاذب همین مناطق محروم است.
6.تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که همیشه درخصوص ناهنجاری های فرهنگی دچار سردرگمی هستیم و وقتی آفتی بنام عرفان کاذب درجامعه رسوخ پیدامی کندگیج وبی برنامه می شویم؟ حتی به این موضوع هم فکر نمی کنیم که ما به عنوان یک برنامه ریز فرهنگی و به عنوان کسی که می خواهیم فرهنک و هنر اصیل ایرانی و اسلامی را ارتقاء بدهیم فعالیت و برنامه ریزی مناسبت فرهنگی مشخصی نداریم که بتواند جامعه ما را راضی نگه دارد؟
7. این یادداشت درخصوص شناسایی و یا آسیب شناسی عرفان های کاذب نیست، بلکه در این ستون تلاش شد که به دوستان ارشد فرهنگی کشور متذکر شود که سایه هایی از آسیب های فرهنگی که نمونه ای از آن ترویج عرفان های کاذب است خط قرمز رارد نموده و همانند آتش زیر خاکستر پدیدارشده است که اگر زودتر برنامه ریزی مناسبی درخصوص آن صورت نگیرد دچار هزینه های فراوانی خواهیم شد.
یزدفردا