زمان : 06 Mehr 1389 - 22:05
شناسه : 26191
بازدید : 5840
بازدید تابش از مجتمع آموزش عالی اردکان بازدید تابش از مجتمع آموزش عالی اردکان
یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس به همراه دکتر طاهری مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه اردکان بازدید کرد.
در این دیدار، دکتر غفوری، رییس این مرکز، توضیحاتی پیرامون امکانات و تعداد دانشجویان این مرکز ارائه نمود و ضمن اشاره به " پایمردی تابش" در راه اندازی این مرکز اموزش عالی، از نماینده مردم اردکان و مشاور وزیر علوم خواست تا در خصوص قول ارتقاء سطح این مرکز به " مجتمع آموزش عالی اردکان" پیگیری لازم تا حصول نتیجه را اعمال دارند .
غفوری تعداد دانشجویان این مرکز را در حال حاضر 184 نفر ذکر کرد که از این تعداد 34 نفر پسر و 150 نفر دختر هستند . غفوری در ادامه اشاره به لزوم ارتقاء این مرکز به " مجتمع اموزش عالی " افزود: در این رابطه قطعه زمینی به وسعت 10 هکتار جانمایی شده و خواست ما این است که در کنار دانشکده منابع طبیعی اردکان این زمین به این مجتمع تعلق گیرد .
در ادامه، تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دست اندرکاران این مرکز آموزش عالی و قدردانی از حضور مشاور وزیر علوم در این مرکز، گفت: راهبرد ما توسعه متوازن و پایدار است و اگر بخواهیم فرایند توسعه در اردکان را تسریع بخشیم، باید انسانهای توسعه یافته داشته باشیم .
وی افزود: تاسیس دانشگاه اردکان از اولویتهای ما بود و این کار را از دو سه کانال پیگیری نمودیم .
" نماینده مردم اردکان در ادامه با بیان این موضوع که مجموعه ظرفیتهای ما ، ظرفیتهای بالایی است ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر اقدام لازم جهت ارتقاء سطح این مرکز به مجتمع آموزش عالی و سپس دانشگاه اردکان فراهم آید .
تابش سپس به اخذ 500 میلیون تومان بودجه در این رابطه اشاره کرد و خطاب به مشاور وزیر علوم گفت: " استدعای من این است که برداشت خود را طی نامه ای به وزارت منعکس کنید تا بنده هم با وزیر علوم مشورت کنم و به استناد گزارش شما که فنی تر است کار را به پیش ببریم و در فرایند ارتقاء این مرکز تسریع شود ."
وی سپس با اشاره به لزوم ارتقاء سطح علمی مرکز جهت تبدیل به مجتمع اموزش عالی گفت: باید امکانات و مشوقهای لازم به اساتید سراسر کشور در اردکان داده شود تا جهت حضور در این مرکز اقدام نمایند .
در ادامه ، طاهری مشاور وزیر علوم، تحقیقات و. فن آوری ضمن تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته و تلاش تابش در حل مسائل و مشکلات مروبطه و با اشاره به سابقه موضوع گفت" فکر می کردم که کار ارتقاء این مرکز به مجتمع اموزش عالی صورت گرفته و اکنون تعجب می کنم که چرا این کار نشده است . در اولین فرصتی که به تهران بازگردم، پیگیری می کنم که دلیل توقف این موضوع چیست."
مشاور وزیر علوم ادامه داد: اینجا با این استعداد، حتماً باید کار ارتقاء سطح ان صورت گیرد منتهی توجه داشته باشیم که استعدادهای اینجا بیشتر در حال حاضر فیزیکی است و در حد فضاهای آموزشی و جانبی است . مشکل این مرکز، بحث اعضاء هیات علمی است که این موضوع را هم می توان به دو روش اعطاء مشوقهای لازم به اساتید جهت حضور در این مرکز و بورسیه نمودن مربیان موجود حل کرد. منتهی من موضوع پیگیری ارتقاء سطح این مرکز را مبتنی به این موضوع نخواهم کرد و کار را پیگیری می نمایم.
در پایان دکتر غفوری قول مساعد داد تا به موازات پیگیرهای وزارت علوم و نماینده مردم اردکان در ارتقاء سطح این مرکز، اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات عنوان شده نیز صورت گیرد .