زمان : 30 Shahrivar 1389 - 23:18
شناسه : 25996
بازدید : 4512
ملاقات تابش با وزیر اقتصاد و رئیس و قائم مقام بانک مرکزی ملاقات تابش با وزیر اقتصاد و رئیس و قائم مقام بانک مرکزی
یزدفردا"نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیونهای برنامه و بودجه، تلفیق و طرح تحول اقتصادی مجلس در جلسه ای با وزیر اقتصاد،رئیس و قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل اقتصادی روز کشور بر رفع برخی معضلات اقتصادی استان ، حمایت از کارآفرینان و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی استان ومسائل و مشکلات این حوزه در سطح استان و حوزه انتخابیه خود تاکید کرد.
محمدرضا تابش در دیدار با وزیر اقتصاد با تاکید مجدد بر رفع مشکل فرسودگی ساختمانهای اداری و کمبود نیروی انسانی که مجموعه اموراقتصادی و مالیاتی استان را در مضیقه قرار داده است ، بر ایجاد مراکز ارزش افزوده و سرمایه گذاری در این ادارات که بعضا از مصوبات هیات دولت نیز بوده تاکید و خواستار ارائه راهکار در جهت مرتفع شدن مشکلات و کمبودهای مذکور شد.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه کشور درخصوص وضعیت اخذ مالیات در سطح استان گفت: پنج دوازدهم مالیات استان تاکنون وصول شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این امرمحقق گردد.
وی با توجه به کاهش حدود 40 درصدی سود ابرازی در اظهارنامه های تسلیمی توسط مودیان مالیاتی، این وضعیت را هشداری برای مسئولان دانست تا برای وضعیت نابسامان تولید و اشتغال که پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی آن که عنقریب خود را نشان خواهد داد بطور خوبی چاره اندیشی کنند.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهارداشت:با توجه به اینکه این امر مقوله جدیدی است و قطعا برای پذیرش و جا افتادن این روند باید راهکارهای مختلفی پیش بینی شود ، خواستار تفویض اختیار کامل درخصوص بخشودگی جرائم مالیات بر ارزش افزده به استانها که اکنون60 درصد می باشد شد تا استانها نیز با استفاده از این اختیارات در جهت وصول هرچه بهتر مالیاتها و تعامل و جلب نظر مودیان موفق تر عمل نمایند.
تابش با توجه به اهمیت نقش صنعت نساجی در اقتصاد و اشتغال یزد ، از عدم اجرایی شدن مصوبه دور دوم سفر هیات دولت به استان در خصوص کمک و مساعدت در بخشودگی مالیاتها و تفویض اختیار به استانها برای استفاده از این امکان جهت حل مشکلات واحدهای نساجی داخل شعاع 30 کیلومتری شهری ابراز گلایه کرد و خواستار اجرای این مصوبه در جهت کمک به رونق این واحدها شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه توسعه پنجم کشور همچنین خواستار هماهنگی و اندیشیدن تمهیدات لازم بین دستگاههای متولی امور اقتصادی کشور در جهت مبارزه با وضعیت رشد بیکاری و رکود تورمی موجود شد.
وزیر اقتصاد نیز در این دیدار گفت: تاکنون در راستای تفویض اختیارات به ادارات مالیاتی قدمهای خوبی برداشته شده و در این جهت ان شاء ا.. گامهای موثرتری نیز برداشته خواهد شد.
سید شمس الدین حسینی همچنین با اشاره به نقش مثبت و با اهمیت کارآفرینان یزدی در فرایند اقتصادی کشورحمایت از آنها را امری ضروری دانست.
وی همچنین درخصوص اندیشیدن تعمیر و مرمت و ایجاد ساختمان مورد نیاز و تداوم تفویض اختیارات و حل مشکل کمبود نیروی انسانی موجود ادارات تابعه آن وزارتخانه در سطح استان یزد قول مساعد پیگیری داد.
دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و قائم مقام وی نیز استان یزد را در زمره استانهای درجه یک کشور از نظر بازده و سرمایه گذاری و تعاملات مثبت مردم و سرمایه گذاران با بانک های عامل دانست و برای حمایت از سرمایه گذاران یزدی قول مساعد دادند.

یزدفردا