زمان : 08 Shahrivar 1385 - 00:55
شناسه : 2596
بازدید : 1049
مدير عامل شركت مخابرات استان يزد: ‌٧٠ پروژه با سرمايه بيش از ‌١٠٣ ميليارد ريال در هفته دولت قابل افتتاح است مدير عامل شركت مخابرات استان يزد: ‌٧٠ پروژه با سرمايه بيش از ‌١٠٣ ميليارد ريال در هفته دولت قابل افتتاح است

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد: ‌٧٠ پروژه با سرمايه بيش از ‌١٠٣ ميليارد ريال در هفته دولت قابل افتتاح است

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد از قابل افتتاح بودن 70 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 103 ميليارد ريال در هفته دولت خبرداد.

به گزارش واحد تامين خبر يزد فردا مهدي مقدم در گفتگو با ايسنا با بيان اينكه از هفته دولت سال گذشته تا كنون 296 پروژه شركت مخابرات با بيش از 299 ميليارد ريال سرمايه گذاري افتتاح شده است، اظهارداشت: اين پروژه‌ها شامل 90 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 78 ميلارد ريال در هفته دولت سال گذشته،73 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 54 ميلارد ريا ل در دهه فجر، 63 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 63 ميليارد ريال در هفته ارتباطات و 70 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 103 ميليارد ريال در هفته دولت سال جاري كه قابل افتتاح مي‌باشد، مي‌شود.

وي در ادامه در خصوص عملكرد شركت مخابرات در يك‌سال گذشته با تقسيم فعاليت شركت در 5 بخش ارتباطات شهري، ارتباطات بين شهري،‌ تلفن همراه، ‌ارتباطات ديتا، ‌ارتباطات روستايي و افتخارات به تشريح جداگانه آنان پرداخت.

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد در خصوص تلفن همراه تصريح كرد: در يكسال گذشته 46 هزار و 758 شماره تلفن همراه داير و ضريب نفوذ تلفن همراه در يزد به 17 درصد رسيد.

مقوم با بيان اينكه 28 سايت BTS تلفن همراه در اين مدت نصب و راه اندازي شده است، خاطرنشان كرد: هم اكنون شركت مخابرات استان يزد به 163 هزار و 367 مشترك موبايل سرويس مي‌دهد.

مهدي مقدم اظهار داشت: هم‌اكنون تمام 23 شهر استان يزد و تعداد زيادي از روستاها و همچنين 54 درصد جاده‌هاي استان به ميزان يك هزار و 600 كيلومتر تحت پوشش شبكه تلفن سيار مي‌باشند.

وي در ادامه به بيان عملكرد شركت در بخش ارتباطات ديتا اشاره و اظهارداشت: نصب و راه اندازي 10 سايت ديتا، افزايش 1 هزار و 300 پورت تجهيزات ديتا و افزايش آن به 1 هزار و 864 پورت، افزايش ضريب نفوذ كاربران اينترنت به ميزان 7/11 درصد و رسيدن به ضريب 7/17 درصد از جمله اقدامات شركت مخابرات در بخش ارتباطات ديتا است.

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد در ادامه گفت: در حال حاضر 3 هزار و 180 كيلومتر فيبر نوري در استان اجرا شده كه منجر به افزايش كانالهاي بين شهري مي‌شود.

مهدي مقدم در ا دامه به بيان عملكرد شركت در بخش ارتباطات شهري پرداخت و با بيان اينكه تا كنون در زمينه ارتباطات شهري 30 هزار و 500 شماره تلفن ثابت داير شده است گفت: تاكنون حدود 14 مركز تلفن ثابت شامل توسعه و جايگزيني سوئيچ و كافو نوري جمعا به ميزان 53 هزار شماره و 185 دستگاه تلفن همگاني تاسيس شده است.

وي از ديگر اقدامات شركت مخابرات استان يزد در اين زمينه را رسيدن به ضريب نفوذ تلفن ثابت 36 درصد و افزاش آن به ميزان 54/2 درصد، راه‌اندازي سيگنالينگ

 NO.7

در 3 شهر استان و متعاقب آن ايجاد سرويس

 CALLER ID

در اين 3 شهر، تاسيس و توسعه تلفن با كافو نوري روستايي در 14 نقطه و نصب و راه اندازي كافو نوري

 INDOOR

در 12 نقطه و كافو نوري

 OVT DOOR

در 13 نقطه به منظور تقويت شبكه كابل و سوئيچ مراكز شهري در شهرهاي يزد، ميبد، ‌اردكان و طبس ذكر كرد.

مدير عامل شركت مخابرات در زمينه‌ي ارتباطات بين شهري با بيان اينكه تا به حال 22 ايستگاه مايكرو ويو محلي تاسيس شده است، افزود: ارتباط راه دور در 24 ايستگاه ايجاد و ارتباط بين مراكز شهري يزد با اجراي 11 لينك

 STMI

و 5 لينك

 DWDM

بهسازي شده است.

مهدي مقدم در خصوص عملكرد يكساله‌ي شركت در زمينه ارتباطات روستايي گفت: ‌در اين مدت 50 دفتر

 ICT

روستايي تاسيس و در حال حاضر 856 روستاي استان داراي ارتباط مي‌باشند، به طوري كه 100 درصد روستاهاي با جمعيت بالاي 100 نفر و 76 درصد روستاهاي زير 100 نفر داراي ارتباط شده‌اند.

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد در پايان از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط شركت مخابرات در راستاي ارتباطات روستايي را رسيدن به ضريب نفوذ تلفن ثابت روستايي 2/25 درصد، ارتباط رساني به 56 روستا و حذف كد روستايي و متعاقب آن كاهش هزينه تلفن در روستاها به نحوي كه ارتباط روستاها با يكديگر و با شهر خود در محدوده يك بخش با پالس شهري محاسبه گردد، دانست.

يزدفردا