زمان : 29 Shahrivar 1389 - 23:11
شناسه : 25957
بازدید : 4416
 رييس جمهور در جمع نخبگان و ايرانيان مقيم آمريكا: منشور كوروش نمونه بارزي از نگاه انساني و متعالي مردمان ايران زمين است. رييس جمهور در جمع نخبگان و ايرانيان مقيم آمريكا: منشور كوروش نمونه بارزي از نگاه انساني و متعالي مردمان ايران زمين است.
یزدفردا "رييس جمهور با تاكيد براينكه ملت ايران در عرصه سياست همواره به دنبال برقراري صلح، دوستي و عدالت بوده است،تصريح كرد:ملت ايران به دنبال تسلط بر ديگران و چپاول اموال ساير ملت‌ها نبوده است و بسياري از ملت‌ها با اشتياق و علاقه‌مندي تحت حاكميت بودن ايرانيان را مطالبه مي‌كردند كه منشور كوروش نمونه بارزي از نگاه انساني و متعالي مردمان ايران زمين است.
دكتر محمود احمدي‌نژاد يكشنبه شب به وقت محلي در ضيافت شام نخبگان و ايرانيان مقيم آمريكا با بيان اينكه امروز دو فرهنگ و دو نوع مديريت در جهان مطرح است، اظهار داشت: تفاوت بسياري بين فرهنگ و مديريت ايراني با فرهنگ و مديريت آمريكايي وجود دارد و تفاوت بارز آن اين است كه مديريت آمريكايي تجربه تاريخي شكست‌خورده‌اي براي بشريت به‌شمار مي‌رود اما فرهنگ و مديريت ايراني مانند آفتاب در حال طلوع و ظهور است.
رييس‌جمهور افزود: فرهنگ و مرام آمريكايي نوعي ادبيات و سياست را بر اساس سودجويي به دنيا عرضه كرده است و حداقل 30 سال است كه در جهان ترك‌تازي مي‌كند. در دنياي غرب و سرمايه‌‌داري فرهنگ و انديشه آمريكايي بلامنازع است و تمام دنياي سرمايه‌داري در آمريكا متجلي مي‌شود كه در نقطه مقابل اين انديشه، فرهنگ ملت ايران قرار دارد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه اساس فرهنگ آمريكايي بر مبناي زور، سرمايه و ثروت بنا شده است، خاطرنشان كرد: اين فرهنگ در هر نقطه‌اي از دنيا كه وارد مي‌شود اين اهداف سودجويانه را دنبال مي‌كند. در فرهنگ آمريكايي استفاده از زور و سلاح منطقي پذيرفته شده محسوب مي‌شود و هركس صاحب زور باشد لاجرم صاحب حق نيز مي‌باشد. اين فرهنگ با شعار برقراري دموكراسي و حقوق بشر وارد عراق و افغانستان شد اما نتيجه اقدامات آنها كشته شدن بيش از يك ميليون نفر، ميليون‌ها آواره و از بين رفتن زيرساخت‌هاي اين كشورها بوده است.
رييس جمهور با تأكيد بر اينكه فرهنگ ايران در نقطه مقابل انديشه سرمايه‌داري آمريكا قرار دارد، اظهار داشت: فرهنگ ايراني ظرفيت مديريت جهان را دارد و از مقبوليت لازم براي اين امر برخوردار است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه امروز تقاضا براي شناخت سابقه تاريخي ايرانيان روزافزون است، خاطرنشان كرد: در فرهنگ و تمدن ايراني آنچه حرف اول و آخر را مي‌زند عشق و محبت است و علم و انديشه خميرمايه فرهنگ ايران است. بدون ترديد همه دانشمندان جهان با انديشمندان و فرهيختگان ايران زمين قابل مقايسه نيستند و امروز پس از گذشت دهها سال بسياري از دستاوردها و نوآوري‌هايي كه از سوي برخي كشورها عرضه مي‌شود حاصل تفكرات انديشمندان ايراني است.
رييس جمهور افزود: بر همگان روشن است كه ملت ايران پتانسيل، ظرفيت و توانمندي اداره جهان را دارد و اگر فرصت كند دنيا را تحت تأثير فرهنگ انساني خود قرار مي‌دهد .سلطه‌گران از اين ظرفيت ملت ايران بسيار نگران هستند.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: ملت ايران انديشمندان و فرهيختگان برجسته خود را در مقابل بمب اتم و سلاح‌هاي كشتار جمعي نظام سرمايه‌داري به جهانيان عرضه مي‌كند كه اگر اين عرضه به درستي انجام شود، ملت‌هاي جهان، ايران را انتخاب خواهند كرد.
رييس جمهور با تأكيد بر اينكه فرهنگ ايراني را نمي‌توان در مرز جغرافيايي خاصي محدود كرد، گفت: فرهنگ ايران مانند نسيم بهاري و عطر گل است كه هيچ‌كس حاضر نيست از انتشار آن جلوگيري كند و از آنجايي كه نظام سلطه قادر نيست از اشاعه فرهنگ ايران زمين جلوگيري كند، بهانه‌هايي مانند سلاح هسته‌اي را مطرح مي‌كند. اين در حالي است كه ملت ايران بارها اعلام كرده كه به دنبال بمب اتم نيست، بمب اتم ملت ايران عشق و مهرباني است كه در هركجا وارد مي‌شود تمام مقاومت‌ها و مقابله‌ها را در هم مي‌شكند.
رييس جمهور تصريح كرد: ملتي كه ريشه تاريخي چندين هزار ساله دارد، از تبليغات نظام سرمايه‌داري هيچ‌گونه نگراني ندارد و بدون ترديد ملت ايران فرهنگ آمريكا را نيز در خود هضم خواهد كرد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه با تأكيد بر اينكه امروز مسؤوليت‌هاي سنگيني بر عهده ملت ايران است ، اظهار داشت: ملت ايران به خاطر سابقه درخشان، برخورداري از ظرفيت‌هاي عظيم و توانمندي‌هاي كم‌نظير، مسؤوليت‌ها و مأموريت‌هاي ويژه‌اي را برعهده دارد. شرايط كنوني جهان بايد تغيير پيدا كند كه نقش ملت ايران براي تغيير اين شرايط كليدي و راهگشا است.
رييس جمهور خطاب به ايرانيان مقيم آمريكا، گفت: مهم‌ترين مأموريت ملت ايران اين است كه در هركجا كه زندگي مي‌كنند واقعاً ايراني باشند و فرهنگ ايراني را ترويج كند. چرا كه ملت ايران پيرو مكتبي است كه در آن شخصيت عظيمي مانند امام علي(ع) پرچمدار آن است كه همه ملت‌ها و صاحبنظران معاصر در برابر آن زانو مي‌زنند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه ايرانيان مقيم آمريكا جامعه اي بسيار مفيد براي آمريكا هستند،گفت:آينده متعلق به ايران و فرهنگ ايران زمين است و كساني كه هياهو مي‌كنند كوچك‌تر از آن هستند كه بتوانند جلوي حركت تاريخ‌ساز ملت ايران را بگيرند.
دكتر احمدي نژاد در پايان اين مراسم در فضايي صميمي با ايرانيان مقيم آمريكا گفت‌وگو كرد و مسائل، پيشنهادات و ديدگاههاي آنان را مورد بررسي قرار داد.