زمان : 28 Shahrivar 1389 - 03:16
شناسه : 25933
بازدید : 3514
وزارت ورزش آری وزارت ورزش و جوانان خیر وزارت ورزش آری وزارت ورزش و جوانان خیر
یزدفردا "
محمد صادق احمد نیا :مدتی است فعالین عرصه های فرهنگی و ورزشی بویژه در مجلس شورای اسلامی  به جهت ارتقای سطح ورزش در کشور ، طرحی را پیشنهاد کرده اند که براساس آن دو معاونت ریاست جمهوری یعنی سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی در هم ادغام شده و وزارتی با عنوان وزارت ورزش و جوانان را تشکیل می دهند .

در نگاه اول طرح مذکور طرح لازم الاجرا و پخته ای است اما از آنجا که قرار بر این بود که سازمان ملی جوانان امور مغفول و بر زمین مانده در حوزه جوان از جمله ازدواج ، فرهنگ و امور اجتماعی و شبکه سازی جوانان را مدیریت  کند و در تعامل با سایر نهادها در رفع مشکلات مسکن ، کار ، ازدواج و آموزش نقش پل ارتباطی و موثری میان ارگان های متولی را بازی کند . طرح مذکور مورد ابهام قرار گرفته و به نظر نمی رسد هم سطح کردن اولویت های اول و حیاتی پیش روی جوانان با مسائلی چون ورزش ، کار معقولی باشد.

البته که برهمگان روشن است ورزش نیز جز برنامه ها و اولویت های مهم کشور است اما ادغام امر ورزش (بویژه در حوزه ورزش حرفه ای)  و مسائل جوانان باعث می شود تا آن طور که شایسته است به هیچکدام از مسائل مربوط به این دو مقوله ی خطیر و جدای از هم توجه نشود .

لذا انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالین عرصه های ورزشی و فرهنگی دقت نظر بیشتری مبذول داشته و درصدد اصلاح طرح مذکور برآیند.


یزدفردا