زمان : 26 Shahrivar 1389 - 18:36
شناسه : 25895
بازدید : 4664
واکنش  به جوابیه روابط عمومی سازمان پارکها وفضای سبز این توجیهات ما را قانع نمی کند واکنش به جوابیه روابط عمومی سازمان پارکها وفضای سبز این توجیهات ما را قانع نمی کند
یزدفردا:در این رابطه: نقد ی تحت عنوان"شمارش معکوس در خشکاندن درختهای بلوار شهید صدوقی "از علی اصغر باقری  "و جوابیه روابط عمومی سازمان پارکها وفضای سبز که تحت عنوان "پاسخ سازمان فضای سبز به نقد منتشره در یزدفردا :بلوار صدوقی به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده که نتایج آن بسیار مطلوب تراز زمانیکه غرقابی آبیاری می گردید "قبلا در یزدفردا منتشر  شده بود :


علی اصغر باقری :
ای کاش به جای بکاربردن واژه خارجی (رفیوژ) با همان زبان باغداری و کشاورزی صحبت می کردید تا هم ما بهتر بفهمیم و هم درختان زیردست شما.

به هر حال این توجیهات ما را قانع نمی کند.

چرا که بسیاری از باغداران اطراف یزد از جمله شاهدیه که باغاتی سرسبز و خرم و همراه با میوه که به آب بیشتری نیاز دارند هر 20 روز یک بار و بعضاًً هر 30 روز یکبار نوبت آبشان می شود .

لذا اگر شما هر 10 روز یکبار آبیاری غرقابی برای بلوار شهید صدوقی انجام می دهید حد اقل 2 برابر بیشتر از درختان میوه دار آبیاری غرق آبی می کنید و دیگر چه نیازی به آبیاری قطره ای است؟!!

پس قبول نمایید که مشکلی وجود دارد که اینگونه تنه درختی که در عکس می بینید اکج شده و آن دیگری به زردی گراییده و دیگری مقداری از آن خشک شده؟

آیا توجه کرده اید که این روزها چقدر از شاخه های درخت ها توسط وسایل نقلیه ارتفاع بلند زده شده و زمین می ریزند؟ چون شاخه ها ایستادگی خود را از دست داده و ارتفاع خود را کم کرده و به سمت خیابان متمایل شدند.

بیخود گناه اینها را هم به گردن آفت نیاندازید چرا که اگر آفت بیاید نمی شود که اینطرف بلوار شهید صدوقی حد فاصل باهنر تا همافر بیاید ولی آنطرف بلوار شهید صدوقی (باهنر تا میدان آزادی) نیاید به هر حال این توجیهات ما مردم را نمی تواند قانع کند.

از طرفی چه توضیحی برای عدم آبیاری قطره ای نهال ها از جمله بلوار شهید دهقان منشادی دارید و چه توجیهی برای زیگزاگی کردن مسیر آبیاری غرق آبی برای کمتر مصرف شدن آب دارید؟

مگر مسیر زیگراگی حدوداْ یک و نیم برابر بیشتر آب مصرف نمی کند؟

براستی مشاهده کرده اید در ابتدای بلوار شهرک صنعتی یزد برای اندکی نهال چه آبیاری غرق آبی وسیعی انجام می شود.

چرا اینها که هنوز نهال هستند آبیاری قطره ای نمی شوند و بعضاْ چندین برابر نیاز نهال آب به اطراف نهال و مسیر بین دو نهال تزریق و سپس بخار هوار می شود.

براستی هر وقت به آن نگاه می کنیم  به این نتیجه می رسیم چیزی که در این شهر کم آب ارزش ندارد آب است !!!و آب.!!!

براستی چرا در خصوص نامناسب بودن بستر نهال ها و درختان اشاره و توضیحی داده نشده است.

شما که با بودجه های عظیم متولی فضای سبز شهر یزد هستید مدارک خود را در زمینه بستر سازی مناسب برای درختان و فضای سبز با توجه به عمقی که یک نهال برای رشد طولانی مدت دارد را به مردم رائه نمایید تا ما هم مستنداْ عکسهایی را منتشر کنیم  که سازمان  فضای سبزشهریزد نهال ها را بر چه بستری قرار داده اند. 

بیایید مقدار آب مصرفی تان را با مقدار سطح فضای سبز و آن بودجه های جنبی کلان را حساب کنیم و از آنطرف میزان مصرف آب باغات مثلاً شاهدیه و میزان سطح زیر درختان را نیز که هیچ بودجه دولتی برای آن صرف نمی شود حساب کنیم کدام کمتر آب مصرف می کند و کدام شاداب تر بوده و در پاک نمودن فضای شهر مؤثر ترند.

امید واریم سازمان  فضای سبز شهر یزد با پاسخگوئی مناسب ضمن طرح کردن استاندارد های جهانی در مورد نگهداری درختان و استفاده بهینه از آب ،بهترین استفاده آموزشی را از فضای نقد بوجود آمده در بالابردن سطح اطلاعات تخصصی شهروندان در زمینه نگهداری درختان برده   و به صورت شفاف گزارش عملکرد خود را به شهروندان ارائه نمایند .

برای یاد آوری :


شمارش معکوس در خشکاندن درختهای بلوار شهید صدوقی



شمارش معکوس در خشکاندن درختهای بلوار شهید صدوقی

یزدفردا