زمان : 23 Shahrivar 1389 - 21:18
شناسه : 25840
بازدید : 4402
مهندس صلواتی:مسافران بين شهري بايد حقوق خود را بدانند تا مطالبه كنند مهندس صلواتی:مسافران بين شهري بايد حقوق خود را بدانند تا مطالبه كنند
یزدفردا " مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهر يزد با بر شمردن حقوق مسافران و بيان برخي از وظايف شركتهاي مسافربري و رانندگان، اطلاع رساني گسترده اين حقوق و آشنايي مسافران با آنها را عاملي مؤثر براي رعايت اين حقوق معرفي نمود.
به گزارش روابط عمومي واموربين الملل شهرداري يزد مهندس محمد صلواتي مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري با تأكيد بر اطلاع رساني به مسافران در خصوص حقوق حقه آنها، اين روند را در جلوگيري از تخلفات رانندگان و نارضايتي مسافران مؤثر دانست.
وي پيشنهاد داد با محوريت اتحاديه پايانه هاي مسافربري شهرداريهاي كشور و هماهنگي سازمان حمل و نقل و پايانه ها، انجمن مركزي صنفي مؤسسات و شركتهاي مسافربري، انجمن مركزي رانندگان و... شرحي از حقوق مسافر تهيه و به صورت گسترده با روشهاي مختلفي از جمله تهيه بروشور، نصب در محلهاي فروش بليط و پشت صندلي اتوبوسها و... اطلاع رساني شود.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري يزد در بيان بخشي از حقوق مسافران اظهار داشت: رانندگان موظف مي باشند مسافران را فقط در محل هاي مجاز پايانه ها سوار و پياده نمايند، وسيله نقليه را رأس ساعت حركت دهند، مسائل بهداشتي را رعايت نموده و خدمات مناسب در طول سفر به ويژه آب آشاميدني داخل ظرف يكبار مصرف به مسافران ارائه نمايند. علاوه براين رانندگان ملزم به حمل توشه همراه مسافر تا 20 كيلوگرم بطور رايگان مي باشند و حق ندارند به منظور سوار نمودن مسافران بين راهي و برداشتن بار در مسير توقف داشته باشند.
مهندس صلواتي همچنين خاطرنشان كرد: شركتها نيز مسئول حسن عملكرد كاركنان خود مي باشند و با وجود اينكه بليت به عنوان قرارداد بين مسافر و شركت محسوب مي شود براي افراد زير پنج سال رايگان است و در صورت انصراف مسافر تا يك ساعت قبل از حركت 10 درصد و پس از آن 50 درصد از كل مبلغ بليط كسر و مابقي به مسافر پرداخت مي گردد.
وي درخصوص ديگر حقوق مسافران تأكيد نمود: شركتها موظفند در صورت خرابي وسيله نقليه در طول مسير، در اسرع وقت و بدون ايجاد هزينه اضافي وسيله ادامه مسافرت را فراهم آورندو همچنين رانندگان را موظف كنند در انجام فرايض ديني در مكان مناسب و به مدت لازم توقف نمايند.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري يزد دارابودن سيستم گرمايشي،سرمايشي، صوتي و تصويري، يخدان الكتريكي و قابليت ارائه آب گرم و خدماتي مانند وجود روزنامه هاي كثيرالانتشار و پذيرائي از قبيل آب، چاي، نوشابه، آبميوه و خوردنيها شامل كيك و بيسكويت را از جمله وظايف سرويس هاي ويژه معرفي كرد.
یزدفردا